دوشنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۸ / ۲۰:۳۵
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۹۱۳۹۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس فرآورده های لبنی

جوسازی‌های اخیر درباره سلامت شیر شک‌برانگیز بود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه جوسازی اخیر درباره سلامت شیر کشور مشکوک بود، گفت: در شرایطی که کشور درگیر جنگ اقتصادی است، این القائات روانی به عنوان مکمل جنگ اقتصادی استفاده می‌شود.

رضا رحمانی امروز دوشنبه ۷ بهمن در همایش صنایع لبنی که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با بیان اینکه جوسازی اخیر درباره سلامت شیر کشور مشکوک بود، گفت: برخی در شرایط جنگ اقتصادی به دنبال ایجاد جو روانی هستند و می‌خواهند ضمن اینکه اعتماد کشورهای همسایه را به محصولات لبنی ایران از بین برده و میزان تقاضای داخلی را نیز کاهش دهند.
رحمانی با اشاره به اینکه صنایع لبنی و صنعت شیرینی که وضعیت صادراتی بسیار خوبی دارند، توسط این افراد نشانه گرفته شده است، افزود: درباره صنعت شیرینی با جاسازی برخی قرص‌ها چنان جو روانی‌ای را ایجاد کردند و هم‌اکنون در مورد صنایع لبنی نیز با تشویش افکار مبنی بر وجود آفلاتوکسین غیرمجاز نهایت تلاش خود را می‌کنند.
رحمانی گفت: ۱۵ کشور که اکثراً همسایگان هستند، ۲ درصد واردات‌شان را از ما انجام می‌دهند که البته این ۲ درصد بیش از ۵۰ از درصد صادرات غیرنفتی است.
وی با بیان اینکه ظرفیت منطقه اوراسیا هم اضافه شده و پیش‌بینی کرده‌ایم این ظرفیت ۲ درصدی تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۴ درصد برسد، گفت: در شرایطی که کشور درگیر جنگ اقتصادی است، اینگونه القائات روانی به عنوان مکمل جنگ اقتصادی استفاده می‌شود و قطعاً هم ادامه خواهد داشت.
رحمانی همچنین به افزایش تولیدات ده ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: در تمام رشته‌های صنعت و معدن، نظیر روغن نباتی، فولاد، داروی انسانی، پوشاک، صنایع غذایی، سیمان، کاشی و سرامیک افزایش تولید بوده، به غیر از يکی دو مورد از جمله خودرو که کاهش تولید داشته‌ایم. اما در مورد خودرو الان وضعیت بهتر شده است.
وزیر صمت در ادامه به تکمیل ظرفیت‌های خالی در شرایط جنگ اقتصادی اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری‌های زیادی در بخش صنایع لبنی انجام شده و ظرفیت‌های خالی هنوز وجود دارد، اما برخی می‌خواهند اینها را طوری انعکاس بدهند که برای مردم ناامنی القا کنند و باید در این زمینه هوشیار بود.

(دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸) ۲۰:۳۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها