دوشنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۱۳۷۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

ایران طی سه سال آینده در تولید واکسن دامی بی‌نیاز می‌شود

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: 5 پروانه موافقت تیمی کارخانه واکسن‌سازی صادر شده و طی دو تا سه سال آینده ایران در زمینه تأمین واکسن دامی بی‌نیاز خواهد شد.

قاسم رضائیان معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور امروز با بیان اینکه اقدامات جدی برای تأمین نهاده‌های دامی در داخل ادامه دارد،‌گفت: 5 پروانه موافقت تیمی کارخانه واکسن‌سازی صادر شده و طی دو تا سه سال آینده ایران در زمینه تأمین واکسن دامی بی‌نیاز خواهد شد.
وی افزود: صدور 40 پروانه کارخانه تولید و همزمان 20 پروانه تحت لیسانس انجام گرفته است.
معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور افزود: برنامه ما این است که ضمن تأمین نیاز داخل به کشورهای منطقه هم صادر کنیم.
وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره بی‌کیفیت بودن واکسن‌ها گفت: در ابتدای استفاده از واکسن متأسفانه یک نگاهی وجود دارد که فکر می‌کنند نوع آمریکایی و اروپایی بهتر است، اما باید به شرایط ساخت و به کارگیری مواد اولیه ارزیابی واکسن توجه کرد.
وی افزود: در حالی که کشور ما درگیر شرایط  ارز و تحریم بوده نه تنها این واکسن از کیفیت نامطلوب برخوردار نیست، بلکه در چنین شرایط بحرانی توانستیم به نحو احسن آن را تأمین کنیم.
وی افزود: کمیته ملی کاهش مقاومت به مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها هم در سازمان فعالیت خود را آغاز کرده و مطابق با استانداردهای OIE سازمان جهانی بهداشت دام کار می‌کند این کمیته با همکاری سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت فعالیت می‌کند.
وی همچنین نیز گفت: کلیه نهاده‌ها و اقلام مورد نیاز در حیطه دام  نگرانی در این زمینه وجود ندارد و برنامه پایش و رصد سلامت آنها هم به طور دائم انجام می‌شود.

(دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸) ۱۱:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها