یکشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۸:۴۴
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۱۳۳۴
گزارشگر : ۳۵۱۴
فارس
سرویس اقتصاد

آیا می توان از ارزهای مجازی برای دور زدن تحریمها استفاده کرد؟

کشورهای در حال تحریم به دنبال این هستند که بتوانند تحریم‌ها را دور بزنند اما آیا می توان از ارزهای مجازی برای دور زدن تحریمها استفاده کرد؟

 از سال‌های گذشته کارشناسان بر این باورند که استفاده از پول مجازی می‌تواند به دور زدن تحریم‌ها کمک کند از آنجایی که حمل‌ونقل این پول‌ها قابل ردیابی نیست کشورهایی که در حال تحریم هستند می‌توانند با استفاده از آن مبادلات مالی خود را انجام دهند بدون اینکه مسیر انتقال مشخص شود.
 
راشاتودی نوشت: کشورهای در حال تحریم به دنبال این هستند که بتوانند تحریم‌ها را دور بزنند اما اغلب ارز این کشورها با کاهش جدی مواجه شده و حتی مردم خودشان نیز به ارزش پول‌هایشان اعتماد ندارند.
 
این کشورها نظیر ونزوئلا و ایران که ارزش پولشان کاهش یافته بیت‌کوین به عنوان یک ارز قابل اطمینان برای مردم به منظور حفظ سرمایه‌هایشان تبدیل شده با این حال هنوز معلوم نیست که آیا این امکان وجود دارد که محدودیت‌های اقتصادی به واسطه این ارزها برداشته شود.
 
اگر ارزهای مجازی ابزاری برای اجتناب از تحریم‌ها و ابزار ضدتحریم در سیستم بانکی باشد این کشورها می‌توانند از ارزهای مجازی برای جلوگیری از تحریم‌ها استفاده کنند اما این مسأله مهم است که آیا این ارزها در مبادلات فرامرزی هم برای آنها قابل استفاده خواهد بود یا نه. 
(یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸) ۰۸:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها