شنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۲۱:۴۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۱۳۱۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

۷۰ درصد از ملکه زنبورعسل اصلاح‌شده کشور در دامغان تولید می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: ۷۰ درصد از ملکه زنبورعسل اصلاح‌شده کشور به تعداد ۴۰ هزار فروند، در زنبورستان کویر جنوب این شهرستان تولید می‌شود.

سیدمحسن طباطبائیان افزود: ۴۰ هزار فروند ملکه زنبورعسل اصلاح‌شده، با پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در زنبورستان جنوب دامغان تولید و بین زنبورداران کشور توزیع می‌شود.
وی بیان کرد: طبق آخرین سرشماری امسال، شهرستان دامغان دارای ۱۵ هزار کلونی زنبور عسل است که در مقایسه با سال گذشته، ۵ هزار کلونی افزایش یافته است.
طباطبائیان اضافه کرد: سال گذشته ۱۰۰ تن عسل از ۱۰ هزار کندو در دامغان تولید شد که میانگین تولید هر کلونی ۱۰ کیلوگرم بود.
وی اظهار داشت: باتوجه به میانگین تولید هر کلونی، می‌توان پیش‌بینی کرد که سال جاری ۱۵۰ تن عسل در این شهرستان تولید شود.
طباطبائیان خاطرنشان کرد: به علت تنوع گیاهی فراوان و رویش گون، زِنیان، آفتابگردان ، خارشتر و یونجه در نزدیکی کندوهای عسل دامغان، عسل های تولیدی کامل طبیعی و دارای کیفیت مطلوب است.
وی ادامه داد: صدور مجوز زنبورداری برای افراد دارای بیش از ۴۰ کندو اعطا می‌شود و افراد فاقد بیمه نیز می‌توانند از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.
طباطبائیان تصریح کرد: ارائه تسهیلات بانکی، تحویل دارو توسط دامپزشکی، توزیع شکر برای تغذیه زمستان توسط شرکت تعاونی زنبورداران و برگزاری کلاس های آموزشی از جمله خدمات جهاد کشاورزی دامغان است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: امسال مراتع و بیابان‌های دامغان شرایط بسیار خوبی برای پرورش زنبور و تولید عسل دارد و امیدواریم سال آینده نیز شاهد رضایت‌مندی بهره‌برداران این بخش باشیم.
شهرستان دامغان یکی از قطب‌های تولید عسل استان سمنان است و بیش از ۳۰۰ نفر بهره بردار در زمینه تولید عسل در این شهرستان فعالیت دارند که در مجموع در این زمینه بیش از ۵۰۰ شغل به صورت مستقیم ایجاد شده است.
مناطق مهماندوست، طزره، دروار، دیباج، برم، قهاب رستاق مهمترین مناطق پرورش زنبور عسل این شهرستان است.

(شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸) ۲۱:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها