شنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۴
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۹۱۲۹۶
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس تغذیه و سلامتی

این بطری‌های آب معدنی را هرگز نخرید

یک دکترای صنایع غذایی گفت: آب‌های معدنی و آشامیدنی از پر مصرف‌ترین نوشیدنی‌ها در ایران و سراسر جهان هستند، بنابراین باید در نگهداری آنها به نکاتی توجه کرد.

مریم قادری قهفرخی دکترای صنایع غذایی و عضو هیئت علمی گروه بهداشت مواد غذایی دانشگاه شهید چمران اهواز ، درباره تفاوت بین آب آشامیدنی و آب معدنی اظهار کرد: تفاوت بین این دو محصول در منشا، میزان ترکیبات و روش تصفیه کردن آنهاست، آب‌های معدنی طبیعی از سرچشمه (چشمه، چاه و رودخانه) گرفته می‌شوند و این نوع آب‌ها به شکل طبیعی غنی از املاح معدنی مفید برای بدن هستند.
 
او بیان کرد: تولید کنندگان آب‌های معدنی طبیعی در فرایند تصفیه و تولید آنها فقط مجاز به استفاده از روش‌های تصفیه فیزیکی مانند فیلتراسیون هستند تا به ماهیت معدنی آنها لطمه‌ای وارد نشود. استفاده از هر گونه مواد شیمیایی در فرایند تولید این محصولات غیر مجاز و ممنوع است. در تولید آب آشامیدنی علاوه بر فیلتراسیون از مواد شیمیایی مانند کلر و اُزن هم برای تولید آبی تمیز، سالم و عاری از هر گونه آلودگی استفاده می‌شود. 

 

پلیمرهای مورد استفاده برای ساخت بطری‌های آب معدنی
 
قادری قهفرخی افزود: آب‌های معدنی و آشامیدنی از پر مصرف‌ترین نوشیدنی‌ها در ایران و سراسر جهان هستند. بطری‌های مورد استفاده در بسته بندی این آب‌ها مانند تمام مواد پلاستیکی دیگر اگر به درستی و در شرایط مناسب نگهداری نشوند، خطر‌هایی دارند که باید به آنها توجه شود.
(شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸) ۰۹:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها