شنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۸:۰۵
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۹۱۲۸۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

قیمت مرغ سقوط کرد / نرخ هر کیلو مرغ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده در خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است.

مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از کاهش ۳۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۱۵۰ تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان، توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان و خرده فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است.

به گفته وی: نرخ هر کیلو ران مرغ باکمر ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است.

یوسف خانی با اشاره به نرخ سایر مشتقات در بازار گفت: قیمت هر کیلو گرم سینه با کتف ۲۲ هزار تومان، سینه بدون کتف ۲۳ هزار تومان و سینه مرغ ۲۶ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی ازدیاد تولید نسبت به مصرف و کاهش قدرت خرید خانوار را دلیل اصلی افت قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش‌بینی می‌شود روند کنونی قیمت تا نیمه اول بهمن در بازار ادامه یابد.

وی ادامه داد: با وجود افزایش چشمگیر قیمت جوجه یک روزه، مرغداران در فروش هر کیلو مرغ نسبت به قیمت مصوب ۴۰۰ تومان متضرر هستند و با احتساب افزایش چشمگیر قیمت جوجه یک روزه زیان به بیش از این رقم می‌رسد.

یوسف خانی متوسط قیمت هر قطعه جوجه یک روزه را ۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار تولیدکنندگان به طور متوسط حداقل ۲ هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب جوجه مورد نیاز واحد‌های خود را خریداری می‌کنند.
این مقام مسئول درباره آینده بازار مرغ گفت: با توجه به ازدیاد تقاضا برای جوجه ریزی شب عید بعید است که نوسان غیر منتظره‌ای در بازار رخ دهد و تنها ممکن است از ۱۵ بهمن به دلیل خالی بودن واحد‌های مرغداری برای جوجه‌ریزی شب عید نوساناتی در بازار رخ دهد.
استمرار ثبات قیمت تخم مرغ در بازار
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در بخش پایانی اظهارات خود از ثبات قیمت تخم مرغ نسبت به روز‌های اخیر در بازار خبر داد و گفت: هم‌اکنون متوسط قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۹ هزار و ۵۰۰ تومان معادل شانه‌ای ۱۸ هزار تا ۱۹ هزار تومان است.


(شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸) ۰۸:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها