چهارشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۸ / ۲۲:۲۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۱۲۵۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

زیان ۴۵۰ میلیارد تومانی مرغداران/ قیمت هر کیلو مرغ به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان رسید

اسدالله‌نژاد گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید مرغداران طی ۲ ماه گذشته ۴۵۰ میلیارد تومان متضرر شدند.

حبیب اسدالله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی از ثبات قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۲ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.
 نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی افزود: با توجه به تعادل نسبی عرضه و تقاضا پیش بینی می‌شود که طی روز‌های آتی شاهد افزایش یا کاهش محسوس قیمت در بازار نباشیم.
 او قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۱۰ هزار تومان و مرغ گرم را ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت مولفه‌های تولید همچون جوجه یک روزه، فروش با نرخ‌های فعلی بیانگر حداقل زیان ۱ هزار و ۷۰۰ تا ۱ هزار و ۸۰۰ تومانی مرغداران است که به همین خاطر درخواست افزایش قیمت مرغ را در جلسه کارگروه تنظیم بازار داده ایم.
  اسدالله‌نژاد ادامه داد: اگر چه اعتقاد ما بر آن است که عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت در بازار است و قیمت‌های دستوری جوابگو نیست، اما همواره به سبب روند نزولی قیمت و زیان مرغداران، نگرانی‌هایی برای تولید وجود دارد که متاسفانه دستگاه‌های حاکمیتی از وضعیت فعلی راضی هستند و هیچ اقدامی نمی‌کنند، در حالی که با افزایش جزئی قیمت تمامی دستگاه‌ها وارد می‌شوند.
 به گفته وی اگر مسئولان ستاد تنظیم بازار به دنبال کنترل قیمت تمام شده هستند در ابتدا باید قیمت نهاده‌های تولید همچون جوجه یک روزه، واکسن، مکمل دارو و ... را در بازار کنترل کنند و اینطور نمی شود که فروشندگان نهاده‌های تولید با قیمت‌های دلخواه اقدام به عرضه محصولات در بازار کنند و دستگاه‌های حاکمیتی تنها با مرغدار برخورد کنند.
  قیمت هر قطعه جوجه یک روزه به ۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسید/ کمبودی در عرضه مرغ شب عید نداریم
 نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با انتقاد از روند افزایشی قیمت جوجه یک روزه در بازار گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر قطعه جوجه یک روزه ۴ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که در مقایسه با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار ۲ هزار تومان بالا‌تر است.
 او با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ شب عید نداریم بیان کرد: بنا بر برنامه ریزی صورت گرفته در بهمن ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی خواهیم داشت که این میزان جوجه ریزی مازاد بر نیاز کشور است.
 این مقام مسئول از زیان چشمگیر مرغداران طی ۲ ماه گذشته در بازار خبر داد و گفت: با توجه به نوسان قیمت مولفه‌های تولید و افزایش قیمت تمام شده مرغداران در ۲ ماه اخیر ۴۵۰ میلیارد تومان از ناحیه فروش مرغ متضرر شدند به همین خاطر از ستاد تنظیم بازار انتظار می‌رود تجدید نظری در نرخ مصوب مرغ اعمال کند.
 اسدالله‌نژاد در پایان از شیوع بیماری در واحد‌های مرغداری خبر داد و گفت: با توجه به شیوع بیماری ویروسی در برخی واحد‌ها و تلفات مرغ باید منتظر ماند و دید که تولید کنندگان برای شب عید با چه وزنی مرغ خود را وارد بازار می‌کنند یا عوامل بیماری زا چقدر تلفات را در بر می‌گیرد، اما به طور کلی می‌توان گفت که با توجه به حجم تولید شاهد افزایش محسوس قیمت نخواهیم بود.

(چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸) ۲۲:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها