سه شنبه / ۱ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۱۲۰۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

شیوع آنفلوآنزای H5N6 در چین / زنگ هشدار برای ایران به صدا درآمد

وزارت کشاورزی چین اعلام کرد: بیماری آنفلوآنزای H5N6 در چین دیده شده و از آنجایی که این بیماری سابقه کشندگی در انسان را دارد و همچنین تهدید جدی برای ماکیان است، زنگ هشدار برای ایران هم به صدا درآمده است.

وزارت کشاورزی چین روز گذشته اعلام کرد سویه آنفلوآنزای H5N6 را در منطقه شیانگ‌جانگ چین در بین پرندگان مهاجر دیده شده است.
این سویه آنفلوآنزا این ماه برای سومین بار است که در نژادهایی از قو در شیانگ‌جانگ چین کشف می‌شود.
وزارت کشاورزی چین اعلام کرد: 13 پرنده قو در مرداب‌های این کشور به واسطه همین آنفلوآنزا از بین رفته‌اند که  جمعیتی معادل 800 پرنده قو نیز در این منطقه فروده آمده بودند.
سویه آنفلوآنزای H5N6 از زیرگونه‌های آنفلوآنزای نوع A است که  نوعی از آن شناخته شده و برای انسان هم کشنده است و از 12 جولای سال 2015 تاکنون 3 نفر کشته شده است.
به گزارش فارس، بیماری آنفلوآنزای پرندگان، بیماری ویروسی و مسری است و می‌تواند از کشوری به کشور دیگر توسط پرندگان مهاجر منتقل شود.
در سال‌های گذشته آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان کشور ما را درگیر کرده و چند سال گذشته مرغداری‌های 5 استان کشور را از بین برد و خسارت بسیار جدی به ویژه برای مرغ تخم گذار ایجاد کرد. مسئولان داخلی هم می‌گویند حذف یا ریشه‌کنی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان امکان‌پذیر نیست اما باید با آن مقابله کرد.
بروز بیماری آنفلوآنزا در چین زنگ هشداری برای داخل کشور هم محسوب می‌شود تا اقدامات قرنطینه‌ای و مراقبت‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

(سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸) ۱۲:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها