دوشنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۸ / ۱۸:۱۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۱۱۸۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

کالای بدون کد شناسه برای سازمان استاندارد معنایی ندارند

مدیر کل دفتر ارزیابی کیفی کالا‌های صادرات و واردات سازمان ملی استاندارد گفت: کالا باید دارای شناسه باشد و کالای بی هویت هیچ مفهومی در دنیای تجارت ندارد؛

تقی تقی پور مدیر کل دفتر ارزیابی کیفی کالا‌های صادرات و واردات سازمان ملی استاندارد با اشاره به شعار رونق تولید اظهار کرد: برای حمایت از تولید داخل بسته حمایتی را تنظیم و ابلاغ کرده‌ایم.
تقی پور گفت: بر اساس یکی از بند‌های این بسته حمایتی، تولیدکنندگان می‌توانند تجهیزات مورد نیازشان را با کمترین مشکل به کشور واردکنند.
او افزود: چنانچه تولیدکننده پیش‌تر کالایی وارد کرده باشد و در مرحله بعد بخواهد آن کالا را با همان برند وارد کند، اما به اسناد آن دسترسی نداشته باشد، می‌تواند با ارجاع به سابقه واردات قبلی، آن را وارد کند.
تقی پور بیان کرد: سازمان ملی استاندارد یگانه مرجعی است که موضوع ایمنی و سلامت مصرف‌کنندگان و آحاد جامعه را بر عهده دارد؛ این موضوع برای تمام مصرف‌کنندگان کالای ایرانی در داخل کشور و بازار‌های هدف صدق می‌کند.
او تصریح کرد: چنانچه الزام وجود دارد تا کالا‌های صادراتی استاندارد را داشته باشند، به دلیل تعهدی است که به مصرف‌کنندگان داریم.
تقی‌پور بیان کرد: براساس قانون تقویت و توسعه استاندارد کنترل کیفیت کالا‌های صادراتی به عنوان وظایف سازمان ملی استاندارد است؛ به این معنا که برای کالا‌های وارداتی و نیز کالا‌های صادراتی باید کنترل کیفی انجام شود.
أو اضافه کرد: بر اساس دیدگاه سازمان ملی استاندارد، کالا باید دارای شناسه باشد و کالای بی هویت هیچ مفهومی در دنیای تجارت ندارد؛ به همین دلیل است که به رعایت استاندارد‌های حوزه تجارت بسیار تاکید می‌شود.
این مقام مسوول صادرات را لوکوموتیو اشتغال و تولید پایدار دانست و افزود: مثلث صادرات، تولید و اشتغال پایدار، کیفیت حلقه واسط آن است که می‌تواند هر سه وجه را کنترل کند.

(دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸) ۱۸:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها