دوشنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۸ / ۱۸:۱۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۱۱۸۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

وضعیت صادرات غیرنفتی بسیار مثبت است/ تدوین بسته تشویقی برای حمایت از صادات

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در شرایط فعلی و با توجه به تحریم‌هایی که از سوی آمریکا علیه اقتصاد ایران اجرایی شده، آمار فعلی از صادرات غیرنفتی یک معجزه است.

حسین مدرس خیابانی در نشست کیفیت صادراتی، اظهار کرد: بهترین کار سازمان توسعه تجارت برای صادرات، تشکیل جلسات و ایجاد ارتباط و انتقال اطلاعات به بخش خصوصی است. بنابراین سازمان توسعه تجارت به عنوان سازمانی که در خط مقدم صادرات قرار دارد باید به گونه‌ای باشد که زمینه حضور کالاهای ایرانی در بازارهای صادراتی را فراهم کند.

 

به گفته وی، صادرات غیرنفتی تقریبا جایگزین صادرات نفتی شده و کشور از محل درآمد این بخش اداره می‌شود.

 

مدرس خیابانی صادرات ۳۲ میلیارد دلاری غیرنفتی در شرایط اقتصادی کنونی را شبیه معجره دانست و افزود: در تجارت به یکپارچگی نیاز داریم و تشکل‌ها باید نقطه تماس بخش خصوصی باشند.

 

وی تصریح کرد: رییس سازمان ملی استاندارد گفته است که با بسیاری از کشورها توافقنامه استاندارد امضا شده است که به نظر ما نیاز به بروزرسانی دارد. بر اساس اعلام وی، بسته تشویقی برای حمایت از صادات تدوین شده است و از این پس بانک مرکزی به صورت ماهانه بازگشت ارز را به حوزه مالیاتی ارسال می‌کند.

 

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: همچنین کمیته ارزش گذاری گمرکی فعال و مقرر شده با حضور تشکل‌ها ارقام پایانه صادراتی به روز شود.

 

مدرس خیابانی با بیان اینکه صادرات به اشتغال پایدار در همه بخش‌ها کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: بزرگترین وظیفه سازمان توسعه تجارت ایران، حفظ ارتباط صادرکنندگان با بازرگانان است.

 

(دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸) ۱۸:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها