یکشنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۸ / ۱۸:۴۷
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۹۱۱۴۴
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس فرآورده های لبنی
در اطلاعیه‌ی فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی ایران آمده است

هجمه‌های سنگین بر صنعت با اظهارنظرهای غیرکارشناسی

هجمه‌هایی که بر علیه تولید، آنهم صنایع غذایی ایران - که در این چند دهه پرچم افتخار را برافراشته است - بسیار سنگین و سخت تمام شده است و در زمانی که واحدهای صنایع لبنی کشور به کشورهای اروپایی و همسایه صادرات دارند پس مسلما برای ورود به این بازارها باید تحت لیسانس و استانداردهای سختگیرانه تولید کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنایع غذایی فودنا، فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی و کشاورزی ایران پیرو اظهار نظر عجیب یک میهمان برنامه تلویزیونی بابت سرطانزا بودن شیر بدلیل وجود آفلاتوکسین اطلاعیه‌ی زیر را منتشر کرد:
 
بسم الله الرحمن الرحیم 
 
اطلاعیه  
 
فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی ایران مطالب مخدوش کننده اذهان عمومی را که توسط افراد غیرکارشناس در مورد آفلاتوکسین در  لبنیات مطرح شده است  را بشدت محکوم می‌کند
لازم بذکر است که این هجمه‌هایی که بر علیه تولید، آنهم صنایع غذایی ایران - که در این چند دهه پرچم  افتخار را برافراشته است - بسیار سنگین و سخت تمام شده است و در زمانی که واحدهای صنایع لبنی کشور به کشورهای اروپایی و همسایه صادرات دارند پس مسلما برای ورود به این بازارها باید تحت لیسانس و استانداردهای سختگیرانه تولید کنند.
این چه بازی و چه خصمی است که به را ه می‌افتد در چند هفته پیش نیز شاهد حمله به صنایع شیرینی و شکلات کشور بودیم که باعث حداقل کاهش 30 درصدی تولید کارخانجات شد و تعدادی از آنها هم به تعطیلی رسیدند.
یک روز صنایع گوشتی را هدف قرار میدهند که باعث تعطیلی تعداد زیادی از کارخانه‌های این صنف هم بودیم و یک روز روغن پالم و ... .
این چه حکایت شومی ست که در سال رونق تولید گریبان تولید را می‌گیرد و باید گفت وظیفه سازمان‌های نظارتی کجاست که اگر واقعا سخنان این افراد صحیح و بجا است باکارخانه‌ها برخورد قانونی نماید که سلامتی مردم اینگونه به خطر نیفتد.
اگر مطلب در حق کامل موضوع اعلام شده کذب است و این افراد هر روز مردم را در بلاتکلیفی‌های مختلف قرار میدهند، باید برخورد قانونی کرد و افرادی که باعث تشویش اذهان عمومی می‌شوند به قوه قضاییه معرفی نمایند .
    
  صدا و سیما با تلاشی که بدستور مقام معظم رهبری در جهت حمایت از رونق تولیدداشته است و تا آنجایی که حتی  یک شبکه بنام "ایران کالا" بصورت رایگان در جهت منافع و رونق تولید ایجاد کرده است چرا در یک برنامه زنده باید اجازه دهد که  شاهد اینچنین موارد غیراصولی و غیرکارشناسی باشیم.
فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی ایران از اقای دکتر علی عسکری ریاست صدا وسیما و اقای دکتر زابلی‌زاده رییس کارگروه رونق تولید صداوسیما تقاضا دارد که برنامه‌ای اختصاص دهند که کارشناسان زحمت‌کش و عالم ذیربط و ارگانهای نظارتی  این بحث را در برنامه تلویزیونی بصورت کارشناسی به بحث بگذارند. 
 
محسن نقاشی
دبیر فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی ایران
(یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸) ۱۸:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها