پنج شنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۸ / ۱۷:۵۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۱۰۶۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

آمار دقیقی از تلفات دام در سیل اخیر نداریم / تأمین نهاده‌های دامی استان‌های سیل زده

مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: تاکنون گزارش رسمی مبنی بر میزان تلفات دام زنده در استان سیستان و بلوچستان اعلام نشده است.

سعید سلطانی مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور ،  درباره تأثیر وقوع سیل اخیر و تلفات دام در مناطق سیل زده اظهار کرد: با توجه به عدم پیشگیری‌های لازم در بحث وقوع سیل همانند سال گذشته،  شاهد بروز مشکلاتی برای مردم مناطق سیستان و بلوچستان هستیم.
 
او افزود: تاکنون گزارشی مبنی بر تعداد تلفات دام به طور رسمی اعلام نشده و نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از میزان تلفات داشت، اما به طور قطع اگر دامی بر اثر سیل تلف شود، کم و بیش در بازار داخل تأثیرگذار خواهد بود.
 
سلطانی با اشاره به اینکه در تأمین نهاده‌های دامی مناطق سیل زده مشکلی نداریم بیان کرد: روز گذشته با کمک واردکنندگان ۵ کامیون جو به استان سیستان و بلوچستان فرستاده شد و هر مقدار نهاده‌ای که مورد نیاز دامداران این استان  باشد،  ارسال خواهیم کرد.
 
مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور ادامه داد: بر اساس تجربه سال گذشته مبنی بر وقوع سیل در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان و اخطار‌هایی که داده شده بود، پیش‌بینی می‌شود که دامداران تمهیدات لازم را به عمل آورده باشند.
 
به گفته وی اگر دامداران برنامه اجباری بیمه دام را طبق تذکرات دولت انجام داده باشند جای هیچگونه نگرانی مبنی بر تلفات دام آن‌ها وجود ندارد چراکه دولت از طریق صندوق بیمه کشاورزی، غرامت آن‌ها را پرداخت خواهد کرد.
 
سلطانی درباره آخرین وضعیت بازار دام زنده گفت: در حال حاضر قیمت دام زنده به ضرر دامداران است و از طرفی به سبب سودجویی عوامل واسطه و دلال از این محل، سودی عاید مصرف کننده نمی‌شود. 

 

افت ۴۰ درصدی قیمت دام سنگین نسبت به ابتدای سال
 
مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور قیمت هر کیلو دام سبک را ۳۶ تا ۳۷ هزار تومان و دام سنگین را ۲۴ تا ۲۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون قیمت دام سنگین نسبت به ابتدای سال ۴۰ درصد و قیمت دام سبک ۲۸ درصد کاهش یافته است.
 
این مقام مسئول ادامه داد: علی رغم آن که قیمت دام سنگین بیش از ۳۲ تا ۳۳ هزار تومان برای دامدار تمام می‌شود، اما با نرخ ۲۴ تا ۲۸ هزار تومان از تولیدکنندگان خریداری می‌شود که بدین ترتیب تولیدکنندگان در فروش هر کیلو دام زیان حداقل ۶ هزار تومانی را متحمل هستند.
 
سلطانی در پایان درباره تأثیر وقوع سیل اخیر بر بازار دام زنده و گوشت شب عید تصریح کرد: با توجه به وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان بازار گوشت قرمز و دام زنده چندان تحت تأثیر نخواهد بود.
(پنج شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸) ۱۷:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها