چهارشنبه / ۲۵ دی ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۱۰۱۹
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
درباره‌ی منتخبان

مرغدار مهابادی به عنوان تولیدکننده برتر کشور معرفی شد

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: مرغدار مهابادی به عنوان تولیدکننده برتر کشور انتخاب شد.

جعفر ایمانیان مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: «آزاد پیروتی» مرغدار اهل این شهرستان به عنوان تولیدکننده برتر مرغ گوشتی کشور معرفی شد و در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه کشوری با حضور رئیس‌جمهوری مورد تجلیل قرار گرفت.
 
او افزود: مرغداری ۷۰ هزار قطعه‌ای این مرغدار نمونه در روستای «کهریزه شیخان» مهاباد قرار دارد و این مرغدار مهابادی به دلیل توجه به مسایل فنی، ضریب تولید بالا، رعایت اصول بهداشتی، استفاده حداقل از آنتی‌بیوتیک و کمترین تلفات در تولیدات سالانه خود موفق به کسب این عنوان شده‌است.
 
ایمانیان اضافه کرد: کشاورزانی که با به کارگیری دانش و یافته‌های نوین تحقیقاتی توانسته‌اند ضمن افزایش عملکرد و بهره‌وری آب در سازگاری با محیط‌زیست، محصولاتی سالم تولید کنند، پیشرو و پیشران توسعه کشاورزی پایدار کشور هستند.
 
مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: هم‌اکنون ۸۲ واحد مرغداری شامل ۵۸ واحد مرغداری، ۶ واحد تولیدی گوشت مادر، چهار واحد تخم‌گذار، ۲ واحد جوجه‌کشی و یک واحد بوقلمون با ظرفیت یک میلیون و ۹۸۲ هزار قطعه در این شهرستان فعال است.
 
او بیان کرد: شرایط مناسب اقلیمی، وجود بازار مصرف داخلی و خارجی برای فرآورده‌های دامی، برخورداری از مهارت و تکیه بر اصول علمی و تکنولوژی در مراحل تولید تا کشتار، حمایت‌های جهاد کشاورزی از مرغداران و سودآوری مناسب فعالیت در این بخش باعث شده که مهاباد به یکی از قطب‌های تولید مرغ گوشتی در منطقه تبدیل شود.
 
مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.
 
سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی روز گذشته، سه‌شنبه با حضور «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری دولت دوازدهم و سرپرست، معاونان، مدیران و کارشناسان و محققان بخش کشاورزی و کشاورزان و تولیدکنندگان نمونه و پیشرو در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد.
 
در این مراسم از ۱۶۶ کشاورز نمونه و پیشرو تجلیل به عمل آمد.
(چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸) ۱۰:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها