یکشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۸
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۰۹۵۴
گزارشگر : ۳۵۱۶
فارس
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

ثبت رکورد تولید 2 میلیون تن مرغ در کشور/ هیچ مشکلی برای تامین در عید و ماه رمضان نداریم

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی از ثبت رکورد تولید 2 میلیون تن مرغ در کشور خبر داد و گفت:با توجه به نزدیکی ایام نوروز در تأمین و عرضه مواد پروتئینی و نهاده های دامی مشکلی نداریم.

 مرتضی رضایی، معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی و رئیس هیأت مدیره شرکت پشتیبانی امور دام در دومین گردهمایی مدیران ستادی و استانی این شرکت در سال ۹۸ افزود: با وجود تحریم‌های بی سابقه غرب و با وجود رشد ۱۱ درصدی مصرف گوشت و تخم مرغ در کشور شاهد کاهش قیمت و افزایش تولید این محصولات بوده‌ایم.
 
وی گفت: با توجه به نزدیکی ماه‌های پایانی سال و ایام نوروز و همچنین فرارسیدن ماه مبارک رمضان در تأمین و عرضه مواد پروتئینی (گوشت و مرغ) و نهاده های دامی کمبودی در کشور نخواهیم داشت.
 
رضایی خاطر نشان کرد: میزان تولید تخم مرغ به یک میلیون تن رسیده است و میزان تولید مرغ نیز مرز دو میلیون تن را پشت سر گذاشته است که یک رکورد خوب برای صنعت دام و طیور است.
 
همچنین عباس معروفان، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در ادامه این جلسه با تشریح شرایط موجود کشور، سیاست‌های جدید شرکت برای تأمین نهاده‌ها و اقلام مورد نیاز مردم را اعلام و خواستار همکاری هرچه بیشتر مدیران استان‌ها برای ذخیره سازی و نگهداری اقلام مورد نیاز مردم شد.
 
*ورود کشتی‌های حامل کنجاله سویا و ذرت
 
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: با توجه به ورود کشتی‌های حامل کنجاله سویا و ذرت و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده قطعاً هیچ کمبودی در تأمین نهاده‌های دامی در کشور نخواهیم داشت و آرامش همچنان در بازار حاکم خواهد بود.
 
وی اظهار داشت: بررسی میزان ذخیره سازی مواد پروتئینی، هماهنگی‌های بیشتر برای انتقال نهاده‌های دامی از بنادر به مراکز استان‌ها، تهیه فضای مناسب برای ذخیره سازی نهاده‌ها، رعایت استانداردهای لازم برای نگهداری باکیفیت محصولات، حمایت از مرغداران و خرید منصفانه محصولات و رصد لحظه‌ای بازار مرغ و گوشت به منظور حفظ آرامش بازار باید مورد توجه قرار گیرد.
 
رئیس هیأت مدیره شرکت پشتیبانی امور دام کشور در پایان به انسجام و همدلی میان همه همکاران و با مدیریت معروفان در رأس شرکت اشاره و افزود: امیدواریم سال ۹۸ نیز با موفقیت پشت سر گذاشته شود.
(یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸) ۱۳:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها