شنبه / ۲۱ دی ۱۳۹۸ / ۲۳:۴۵
سرویس : سرویس خبری انگلیسی
کد خبر : ۹۰۹۴۳
گزارشگر : ۳۵۱۴
سرویس سرویس خبری انگلیسی
اولین برگزار کننده نمایشگاه در تاریخ کیست؟

اکسپو مهمترین نمایشگاه جهانی است

در میان تمامی نمایشگاه های جهان ، نمایشگاه جهانی (World's Fair or Universal Expositions)مجموعه نمایشگاه‌هایی است که هر چند سال یک بار در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود که "اکسپو" نامیده می شود.

از آنجایی که تشکیل نمایشگاه در جهان قدمتی در حدود  3500 ساله دارد. میتوان به اهمیت آن در اعصار مختلف پی برد در واقع فنیقیها در بین النهرین اولین پایه گذاران نمایشگاههای  بین المللی بودند. اما باید بدانیم برگزاری نمایشگاه  به شیوه کنونی از اواسط قرن نوزدهم  در کشورهای صنعتی پایه گذاری  شده و پس از آن تقریبا در سراسر جهان مرسوم گشته است.
 
در میان تمامی نمایشگاه های جهان ، نمایشگاه جهانی (World's Fair or Universal Expositions)مجموعه نمایشگاه‌هایی است که هر چند سال یک بار در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود .
 
نمایشگاه‌های جهانی مهم‌ترین نمایشگاه‌های برگزار شده در جهان محسوب می‌شوند. این نمایشگاه‌ها تحت نظر مؤسّسه‌ای به نام دفتر بین‌المللی نمایشگاهها(Le Bureau international des expositions)که در پاریس واقع است برگزار می‌شود. این نمایشگاه را اکسپو (expo) نیز می‌نامند. 
Expo برگرفته از واژه Exposition است و به نمایشگاه‌های جهانی که میانه‌های سده نوزدهم میلادی بر پا گردیده گفته می‌شود. اکسپو رویدادی است که هر پنج سال یکبار و هر بار در کشوری متفاوت برگزار می‌شود. اهمیت این نمایشگاه و پیامدها و برآیندهای آن برای کشورهای جهان آن چنان ارزشمند است که امروزه اکسپوها سومین رویداد مهم دنیا پس از مسابقات جام جهانی فوتبال و بازیهای المپیک بوده و نام "المپیک فرهنگ ملل" را برای آن برگزیده اند. 
این نمایشگاه پیشگاهی است برای نمایش گذشته، اکنون و آینده کشورها که در آن دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی، علمی و پیشینه فرهنگی و دورنمای توسعه کشورها به نمایش گذاشته می‌شود. میزبانی نمایشگاه اکسپو برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیرساختی شهرهای میزبان و داد و ستدها و همکاری‌های بین‌المللی بسیار کارساز است. از این رو، همه کشورهای عضو «دفتر نمایشگاه‌های بین‌المللی» (BIE) مایلند میزبانی این نمایشگاه را به گرده بگیرد. تا کنون حدود ۶۰ اکسپو در ۲۴ شهر برگزار شده‌است. 
(شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸) ۲۳:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها