جمعه / ۲۰ دی ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۸
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۹۰۹۱۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس فرآورده های لبنی

مصرف شیر پرچرب خطر چاقی در کودکان را کاهش می دهد

تحقیق جدید نشان می دهد کودکانی که شیرکامل (پرچرب) مصرف می کنند در مقایسه با کودکانی که شیر کم چرب می نوشند، کمتر با ریسک چاقی و اضافه وزن روبرو هستند.

محققان بیمارستان سنت مایکل تورنتو کانادا به بررسی ۱۴ مطالعه که شامل حدود ۲۱ هزار کودک زیر ۱۸ سال بود پرداختند. این کودکان یا شیر کامل (۳.۳% چربی) یا شیر با چربی کمتر از ۲% مصرف می‌کردند.
محققان مشاهده کردند در مقایسه با کودکانی که شیر کم چرب یا شیر فاقد چربی می‌نوشیدند، کودکانی که شیر پرچرب می‌نوشیدند ۳۹ درصد کمتر با ریسک چاقی یا اضافه وزن روبرو بودند و با افزایش مصرف شیر پرچرب، ریسک چاقی به طور مداوم کاهش می‌یابد.
دکتر «جاناتان مگیور»، عضو ارشد تیم مطالعه، در این باره می‌گوید: «اکثر کودکان در کانادا و ایالات متحده شیر گاو را به صورت روزانه مصرف می‌کنند و این شیر منبع اصلی چربی رژیم غذایی برای بسیاری از کودکان است.»
وی در ادامه می‌افزاید: «بررسی های ما نشان می‌دهد، کودکان پیرو این توصیه که شیر کم چرب از دو سالگی جایگزین شیر کامل شود، لاغرتر از کودکانی که شیر کامل مصرف می‌کردند نبودند.»
این یافته‌ها، دستورالعمل‌های بین‌المللی را به چالش می‌کشاند که توصیه می‌شود کودکان به‌جای شیر کامل از شیر کم‌چرب استفاده کنند تا خطر ابتلاء به چاقی را کاهش دهند.
اعضای این تیم تحقیقاتی در نظر دارند در آینده مطالعات جامع‌تری را به‌طور مشخص در این زمینه انجام دهند.   

(جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸) ۱۰:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها