پنج شنبه / ۱۹ دی ۱۳۹۸ / ۲۰:۴۵
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۹۰۹۱۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

ثبات قیمت مرغ در بازار ادامه دار شد/نرخ هر کیلو مرغ ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان

حجت با اشاره به استمرار ثبات نرخ مرغ در بازار گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ گرم ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان است.

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از استمرار ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۳۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی های سطح شهر ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان است‌.
وی افزود: با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می شود که قیمت نوسان چندانی نداشته باشد.
حجت قیمت فعلی هر قطعه جوجه یکروزه را ۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر نرخ جوجه با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار یک هزار تومان اختلاف دارد که متاسفانه این اختلاف قیمت در نرخ مصوب لحاظ نشده است.
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: با توجه به اختلاف قیمت جوجه یکروزه با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار از مسئولان ذیربط انتظار می رود که در ماه های بهمن و اسفند مابه التفاوت آن را در قیمت تمام شده لحاظ کنند تا مرغداران با کنترل بازار در ایام پایانی سال دچار چالش نشوند.
وی با اشاره به اینکه قیمت نهاده های دامی نسبت به هفته های اخیر نوسانی نداشته است، بیان کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو ذرت در بنادر یک هزار و ۳۵۰تومان، کنجاله سویا ۲ هزار و ۳۵۰ تا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان و قیمت ذرت در انبارهای استانی یک هزار و ۶۰۰ تومان و کنجاله سویا ۲ هزار و ۵۵۰ تومان است.
این مقام مسئول با بیان اینکه ذرت و کنجاله سویا به میزان کافی در بازار موجود است، گفت: با توجه به نظارت شبکه دولتی و واردات با ارز ۴۲۰۰ تومانی، واردکنندگان متعهد شدند که نهاده های دامی کمترین نوسان را در بازار داشته باشند.
حجت در واکنش به رشد چند برابری قیمت ریز مغذی ها و واکسن در چند ماه اخیر بیان کرد: با توجه به آنکه ارز ۴۲۰۰ تومانی به نهاده هایی همچون ذرت و کنجاله سویا تعلق می گیرد و سایر نهاده های لیزین و متیونین با ارز آزاد وارد می شود، به همین دلیل این موضوع در قیمت تمام شده تولید تاثیر بسزایی داشته است.
کمبودی در عرضه مرغ نداریم
وی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی واحدهای مرغداری در ایام پایانی سال اظهار کرد: بنابر برنامه ریزی صورت گرفته در دی ماه ۱۳۰ میلیون قطعه و بهمن ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری صورت می گیرد که بدین ترتیب حداقل ۲۲۰ هزار تن مرغ وارد بازار می شود و با احتساب مصرف ۱۷۵ هزارتن کمبودی در عرضه نداریم.
عضو اتحادیه مرغداران گوشتی تولید سالیانه مرغ را ۲ میلیون و ۱۰۰ تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتن اعلام کرد و گفت: با احتساب سرانه مصرف ۲۶ کیلو نه تنها کمبودی در عرضه نداریم، بلکه به سبب پتانسیل بالای صنعت باید بخشی از نیاز کشور به بازارهای هدف صادر شود.
وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی ۲۰۰ تن مرغ تولیدی مازاد بر نیاز کشور است، بیان کرد: با احتساب ظرفیت بالفعل واحدهای تولیدی مازاد مرغ رقمی حدود ۵۰۰ هزارتن  است و در صورت استفاده حداکثری بیش از این رقم می رسد.
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی  بازار مرغ در شب عید را پیش بینی کرد و گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته جهت تامین بازار مرغ شب عید حداقل ۴۰ درصد تولید جوجه یکروزه باید افزایش یابد، به همین خاطر قیمت مرغ در ایام پایانی سال نوسان چشمگیری نخواهد داشت.

(پنج شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸) ۲۰:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها