چهارشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۰۸۸۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

آغاز تولید بذر هیبرید در کشور/ رشد ۶ درصدی بخش کشاورزی با وجود تحریم‌ها

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید بذر هیبرید که از تکنولوژی بالایی در دنیا برخوردار است در ایران آغاز شد و به صورت تدریجی، پایدار و استوار ادامه می‌یابد تا به تدریج جایگزین واردات شود.

عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی امروز در هفتمین نمایشگاه نهادهای تخصصی کشاورزی اظهار کرد: تحریم‌ها هیچ مشکلی برای تولید در بخش کشاورزی ایجاد نکرده و وضعیت تولید در این بخش در وضعیت مطلوبی قرار دارد؛ در حال حاضر گزارشی درباره کمیابی، نایابی، گرانی و عدم دسترسی مردم به محصول کشاورزی مختلف یا کشاورزان به نهاده‌ها و مکمل‌ها کشاورزی  و دام و طیور نداریم.
وی افزود: 10 هزار نوع برند کودی در کشور وجود دارد که 9 هزار و 400 مورد آن ثبت و در بازار عرضه می‌شود که این به معنی آن است که از کیفیت مناسبی برخوردار است و کشاورزان از آن استفاده می‌کنند.
در آستانه کشت بهاره هیچ مشکلی برای تامین نهاده‌ها نداریم
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که در آستانه کشت بهاره هیچ مشکلی برای تامین نهاده‌ها بخش کشاورزی نداریم، گفت: در حال حاضر علاوه بر این که هیچ مشکلی برای تامین نهاده‌های کشاورزی نداریم بلکه با بیش بود نیز مواجه هستیم، هرچند که این امر به نفع فعالان اقتصادی عرضه کننده نیست.
کشاورز اظهار داشت: میزان تولید و تامین نهاده‌های کشاورزی در سالجاری در مقایسه با سال گذشته در بخش‌های مختلف 30، 40 و 70 درصد افزایش یافته است و اکنون در انبار‌های دولت و بخش خصوصی قرار دارد.
وی با اشاره به این که برخی از شرکت‌های خارجی به دلایلی ایران را بعد از تحریم‌ها ترک کردند، گفت: این امر در شرایطی اتفاق افتاده است که غذا و دارو شامل تحریم‌ها حتی در شرایط جنگی نمی‌شود، اما با این وجود برخی شرکت‌های خارجی به دلایلی که خود می‌دانند ایران را ترک کرده‌اند؛ برخلاف این امر برخی دیگر از شرکت‌های خارجی همکاری ویژه‌ای با کشاورزی ایران دارند و حتی بیشتر به صحنه آمده‌اند.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: همکاری‌های جدیدی برای تامین نهاده‌های کشاورزی با ترکیه داریم که با مشارکت بخش خصوصی ایران انجام می‌شود.
کشاورز تصریح کرد: ما به دنبال کاهش وابستگی‌ها به مواد اولیه تولید نهاده‌های کشاورزی هستیم. در این راستا دولت از تولید کنندگان نهاده‌های کشاورزی در داخل کشور حمایت می‌کند.
تولید بذر هیبرید در کشور آغاز شد
وی اظهار داشت: تولید بذر هیبرید در کشور آغاز شده است و به صورت تدریجی، پایدار و استوار ادامه می‌یابد.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در ادامه صحبت‌های خود تولید آفت‌کش‌ها را در کشور مناسب ارزیابی کرد و تاکید کرد: تولید واکسن‌ها و مکمل‌های غذایی نیز در کشور در حال توسعه است.
رشد 6 درصدی بخش کشاورزی در سالجاری
کشاورز در بخش دیگری از سخنان خود خبر از رشد 6 درصدی بخش کشاورزی در سالجاری داد و گفت: رشد بخش کشاورزی ادامه خواهد داشت و ما در این شرایط هیچ راهی جزء توسعه تولید نداریم.
وی افزود: بخش خصوصی نیز همکاری خوبی با دولت دارد به طوری که در فصل زراعی گذشته (شش ماه پیش) با کمک این بخش توانستیم علف‌کش‌های مورد نیاز برای تولید گندم را تامین کنیم تا مشکلی برای تولید این کالای اساسی ایجاد نشود.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی شرایط تولید بذور را در کشور مناسب ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: میزان تولید این محصول در کشور در حال افزایش است.
کشاورز با بیان این که کشاورزی ایران ظرفیت‌های زیادی دارد که هنوز از آن استفاده نشده است، گفت: خصوصی‌سازی باید با شدت بیشتری در کشور انجام شود و بنده به شخصه از وضعیت موجود در این ارتباط راضی نیستم.

(چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸) ۱۰:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها