سه شنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۴
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۹۰۸۶۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس تغذیه و سلامتی

بهترین مکمل غذایی که حال روحی شما را خوب می‌کند

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف بعضی از ویتامین‌ها تاثیر زیادی در کاهش استرس و افسردگی افراد دارد.

پیام فرح بخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره مصرف مکمل های کاهش دهنده استرس گفت: بعضی از مکمل ها باعث کنترل افسردگی،کاهش استرس، اضطراب، حفظ آرامش و بهبود خلق و خو در افراد می شود که در این میان می توان به ویتامین های  گروه B، ویتامین D و امگا سه  اشاره کرد.
 
او افزود: ویتامین های گروه B  در نان، غلات، بیسکویت های سبوس دار، نان های سبوس دار و برنج قهوه ای به خوبی یافت می شوند و مصرف این مواد غذایی به منظور برقراری آرامش برای افراد مبتلا به استرس و افسردگی توصیه می شود.  
 
فرح بخش با اشاره به تاثیر مصرف امگا سه بر کاهش استرس و کنترل افسردگی اظهار کرد: امگا سه در واقع یک چربی مفید است و در ماهی های چرب دریای سرد مانند ماهی آزاد، ماهی ساردین، ماهی سالمون، خار ماهی و ماهی تن یافت می شود و در تقویت سلامت جسمانی سیستم قلبی_ عروقی، کنترل و پیشگیری از افسردگی، بهبود خلق و خو، کاهش استرس و اضطراب  در افراد موثر است.
 
افسردگی و استرس خود را با مصرف ۳ ویتامین مهار کنید
 
او افزود:  امگا سه گیاهی در بذر کتان و گردو یافت می شود و عملکرد آن یک هفتم عملکرد امگا سه دریایی است  و جایگزین ضعیفی برای امگا سه دریایی به منظور کاهش استرس محسوب می شود.
 
 
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره مصرف مکمل های حاوی ویتامین D گفت: نور خورشید منبع اصلی تامین ویتامین D در افراد است. مواد غذایی مانند زرده تخم مرغ و جگر حاوی مقدار زیادی از ویتامین D است ولی نمی تواند منبع خوبی برای تامین این ویتامین در بدن افراد باشد.
 
او اظهار کرد: مصرف دوره ای مکمل های حاوی ویتامین D در ماه تاثیر زیادی در بهبود خلق و خو، کاهش استرس و کنترل افسردگی دارد.
قوی ترین مکمل در کاهش استرس و افسردگی
 
فرح بخش گفت: بهترین ویتامین تاثیرگذار و قوی برای کاهش استرس و افسردگی در افراد مصرف مکمل های حاوی ویتامین گروه B است.
(سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸) ۱۰:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها