یکشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۰۸۳۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس سرویس عمومی

تفکر تمرکز بر واردات برای آینده کشور خطرناک است

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: اقلام مورد نیاز و کالاهای اساسی کشور باید بر اساس استعداد و توان داخلی تولید شود و تفکر متمرکز بر واردات برخی از مسئولان برای استقلال کشور بسیار خطرناک است.

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی شنبه شب درجمع مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: همان‌طور که امروز دشمن به دنبال آن است که ما نتوانیم نفت خود را بفروشیم در صورتی که درمحصولات کشاورزی وابسته شویم فردا به مشکل اساسی بر می‌خوریم.
 
وی اضافه کرد: با وجود کارهای ارزشمندی که تاکنون در وزارت جهاد کشاورزی انجام شده ولی این اقدام‌ها بخوبی به مردم معرفی نشده‌است و این یک نقص به شمار می‌رود.
 
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی از نظر معیشت و امنیت غذایی حساس ترین جایگاه را در میان دیگر ارگان‌های کشور دارد زیرا معیشت غذایی مردم را بر عهده دارد.
 
وی با تاکید بر اینکه اگر یک جامعه امنیت غذایی نداشته باشد امنیت ملی آن مخدوش می‌شود اظهارداشت: با وجود همه مشکلات و تحریم‌ها،  وزارت جهاد کشاورزی خوب کار کرده‌است و در اقلام معیشتی مورد نیاز مردم هیچ کمبودی وجود ندارد.
 
تقوی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی بویژه در شرایط تحریم به دلیل نقش بی‌بدیلی که در معیشت مردم،‌ اشتغال، ایجاد امنیت غذایی پایدار، گستردگی و فراگیری، تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید دارد، از اهمیت و حساسیت بسزایی برخوردار است.
 
وی بیان کرد: باید فردی مسئولیت و سکانداری وزارت جهاد کشاورزی را برعهده بگیرد که تفکر حمایت از تولیدات داخلی را در راس امور خود قرار دهد و با تکیه بر توان داخلی کشور را به قله‌های پیشرفت برساند نه اینکه در فکر واردات محصولات کشاورزی باشد.
 
تقوی اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی از این نظر که از روش کشت‌های سنتی به سمت روش‌های علمی نوین حرکت کرده‌است علمی‌ترین وزارتخانه به‌شمار می‌رود و هم اکنون حدود سه هزار نیروی محقق درعرصه کشاورزی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت هستند که فعالیت‌های آنها مورد توجه محققان دنیا قرار دارد.
 
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۱۲۸ تن محصولات باغی، ۱۲ هزار کشت گلخانه‌ای و ۱۱ میلیون تن فرآورده‌های دامی در کشور انجام شده‌است که به دنبال افزایش سطح این تولیدات هستیم.
 
تقوی در باره وضعیت کشاورزی استان بوشهر افزود: موقعیت جغرافیایی و استراتژیک این استان درعرصه دریا و خاک می‌تواند این استان را تبدیل به یکی از استان‌های مهم کشور در عرصه کشاورزی بویژه تولید، بسته‌بندی و صادرات خرما کند.
 
‌وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت نام و یاد سرار قاسم سلیمانی گفت: این سردار شهید جنگ‌آوری شجاع بود که حق بسیار بزرگی بر گردن ملت ایران دارد و در امنیت ملی کشور ما نقشی بسیار مهم داشته‌‍است.
 
تقوی افزود: سردار سلیمانی در طول سال‌های مجاهدت خود کارهای بزرگی انجام داد و هیچ مزد و پاداشی برای اجرای این سال‌های مبارزه و جهاد او برتر و بالاتر از شهادت نبود.
 
وی با بیان اینکه سردار سلیمانی فرمانده شایسته جبهه مقاومت بود گفت: شهادت این مرد بزرگ میدان‌های سخت وی را تبدیل به یک چهره بین‌المللی کرده‌است.
 
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی بیانکرد: سردار سلیمانی از سربازان مخلص رهبرمعظم انقلاب بود که در مکتب اسلام، امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای تربیت یافته بود و شخصیتش به بارنشست.
 
تقوی با تاکید براینکه سردار سلیمانی امید و یاور همه مظلومان و مستضعفان عالم بود گفت: وی در طول حیات مبارزاتش فعالیت‌های جهادی، سیاسی و اجتماعی در کشورهای دوست مسلمان داشته‌است.
 
وی گفت: سردار سلیمانی یک نعمت برای نظام، انقلاب و جبهه مقاومت بود و این جبهه در نبود سردار سلیمانی سست نمی‌شود خاری در چشم آمریکا، اسرائیل و عوامل آنها در منطقه خواهد بود.
 
تقوی ادامه داد: استان بوشهر درعرصه کشاورزی ظرفیت بسیار بالایی دارد منتهی این ظرفیت ناشناخته مانده‌است که باید بیش از این توسعه یابد.
(یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸) ۰۹:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها