جمعه / ۱۳ دی ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۰۷۸۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

کاهش ۲۸ درصدی قیمت دام سبک در بازار / صادرات دام به منظور تعادل بازار باید انجام شود

سلطانی گفت: با وجود انباشت دام در واحد‌های دامداری، قیمت دام سنگین ۴۰ درصد و دام سبک ۲۸ درصد کاهش داشته است.

سعید سلطانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور با انتقاد از انباشت دام روی دست دامداران اظهار کرد: با وجود انباشت دام در واحد‌های دامداری و زیان چشمگیر دامدار، صادرات مدیریت شده به عنوان حمایت از تولید داخل می‌تواند سوپاپ اطمینانی برای تولیدکننده باشد که دیگر دام روی دستش باقی نمی‌ماند.
او افزود: با وجود تعدد دام در واحد‌های دامداری و احتمال شیوع بیماری از مسئولان ذیربط انتظار می‌رود برای برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا اقدام به خروج مقداری دام از واحد‌های دامداری کنند.
سلطانی ادامه داد: علی رغم آنکه رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی معتقد است صادرات دام هر چند محدود می‌تواند بر التهاب بازار داخل دامن بزند، اما در شرایط فعلی دامداران از ناحیه افت شدید قیمت متضرر هستند و صادرات مدیریت شده تنها منجر به تعادل بازار می‌شود.
 افت ۴۰ درصد قیمت دام سنگین نسبت به ماه‌های اخیر
مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور، قیمت هر کیلو گوساله زنده در ابتدای سال را ۴۰ تا ۴۱ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است دامداران با وجود پرواربندی و هزینه خوراک و ... هم اکنون کمتر از قیمت تمام شده دام خود را عرضه می‌کنند که در صورت استمرار این روند در ماه آتی متضرر می شوند.
به گفته وی با وجود انباشت دام در واحد‌های دامداری، انتظار می‌رود مسئولان ذیربط  به جای واردات گوشت، اقدام به خرید تضمینی دام زنده از دامداران، کشتار و ذخیره‌سازی آن کنند تا در موقع لزوم برای تنظیم بازار، آن را عرضه کنند.
سلطانی قیمت کنونی هر کیلو گوساله زنده را ۲۵ هزار تومان و دام سبک را ۳۶ تا ۳۷ هزار تومان اعلام کرد و افزود: بنابر آمار قیمت دام سنگین نسبت به ابتدای سال ۴۰ درصد و دام سبک ۲۸ درصد افت داشته است.
این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با توجه به ازدیاد عرضه در برابر تقاضا از مسئولان تنظیم بازار انتظار می‌رود که یکی از پیشنهادات ما را مبنی بر خرید تضمینی یا صادرات دام به منظور تعادل قیمت و حمایت از تولید داخل بپذیرند.

(جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸) ۱۱:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها