جمعه / ۱۳ دی ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۵
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۰۷۷۹
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس سرویس عمومی

ریزش ملخ صحرایی در دو منطقه سیستان و بلوچستان

میر گفت: بنابر آخرین آمار در منطقه پیشین و سرباز استان سیستان و بلوچستان در سطح ۱۰۰ هکتار مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی صورت گرفته است.

محمدرضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور درباره آخرین وضعیت مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی در کشور اظهار کرد: بنابر آخرین آمار در منطقه پیشین و سرباز استان سیستان و بلوچستان ریزش‌هایی از شیوع آفت ملخ صحرایی گزارش داده است.
سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور افزود: بنابر آمار تاکنون در سطحی حدود ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی مرتعی استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان، مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی صورت گرفته است که ۱۰۰ هزار هکتار از آن مربوط به منطقه پیشین و سرباز سیستان و بلوچستان است.
میر با اشاره به اینکه فاز اصلی مبارزه، اواخر دی و اوایل بهمن آغاز می‌شود بیان کرد:  دسته جات جدیدی از ملخ صحرایی از سمت دریای سرخ و شبه جزیره عربستان وارد کشور می‌شود که بنابر پیش بینی‌ها سطح مبارزه به ۹۰۰ هزار هکتار تا یک میلیون هکتار خواهد رسید چرا که ملخ‌های صحرایی در دوره قبل در مناطق صعب‌العبور موفق به جفت‌گیری و تخم‌گذاری شدند.
او ادامه داد: اگرچه با ورود دسته‌جات جدید ملخ صحرایی از نوار ساحلی دریای سرخ و شبه جزیره عربستان فاز اصلی مبارزه آغاز می‌شود، اما به سبب تأمین امکانات و عدوات مورد نیاز جای هیچگونه نگرانی نیست.
 ضرورت تزریق بودجه در فاز جدید مبارزه علیه ملخ صحرایی
سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور متوسط اعتبار مبارزه به ازای هر هکتار را ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: بنابر برآورد‌های سازمان فائو مبنی بر سطح مبارزه برای فاز تهاجمی هجوم ملخ‌ها رقمی بالغ بر ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که بنابر گزارش ریاست سازمان در صحن علنی مجلس انتظار می‌رود که تزریق بودجه به موقع صورت گیرد.
میر در پایان تصریح کرد: طی یک ماه گذشته دبیر کمیسیون مبارزه ملخ صحرایی که از جنوب غرب آسیا به ایران آمده طی گزارشات اعلام شده تذکرات لازم را به کشور‌های حاشیه دریای سرخ از جمله عربستان مبنی بر مبارزه مطلوب داده‌اند تا کشور ایران با حجم کمتری از ملخ صحرایی در دور جدید مبارزه مواجه شود.

(جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸) ۱۰:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها