پنج شنبه / ۱۲ دی ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۷
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۹۰۷۷۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

۹۷ درصد کشت گندم محقق شد/سطح زیر کشت گندم به ۶ میلیون هکتار می‌رسد

اسفندیاری پور مجموع سطح زیر کشت گندم آبی و دیم تا تاریخ ۴ دی را ۵ میلیون و ۸۰۵ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: ۹۷ درصد برنامه کشت محقق شده است.

اسماعیل اسفندیاری پور مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی  درباره آخرین وضعیت سطح زیر کشت گندم اظهار کرد: بنابر آخرین آمار تا ۴ دی، سطح زیر کشت گندم آبی یک میلیون و ۸۵۸ هزار هکتار و گندم دیم ۳ میلیون و ۹۴۷ هزار هکتار بوده است.
وی مجموع سطح زیر کشت گندم تا تاریخ ۴ دی را ۵ میلیون و ۸۰۵ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: براین اساس ۹۷ درصد برنامه کشت تا تاریخ ۴ دی محقق شده است.
اسفندیاری پور با اشاره به اینکه مراحل پایانی کشت گندم در حال انجام است، بیان کرد: پیش بینی وزارت جهاد کشاورزی برای سال زراعی ۹۸-۹۷ حدود ۶ میلیون هکتار کشت گندم است که تا پایان فصل پیش بینی می‌شود این میزان محقق شود.
مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم نسبت به مدت سال قبل حدود ۱۰۰ هزار هکتار بیشتر است، افزود: رصد‌ها نشان می‌دهد که وضعیت کشت و سبز مزارع گندم مناسب است.
خودکفایی گندم برای چندمین سال متوالی استمرار دارد
به گفته وی، مناطق دیم گندم نشان می‌دهد که وضعیت مزارع در مناطق دیم در حال سبز شدن است و در برخی استان‌ها مثل خوزستان و اقلیم گرم و خشک مصرف کود سرک آغاز شده است.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی درباره آخرین وضعیت میزان بارش بیان کرد: بنابرآخرین آمار تا تاریخ ۴ دی، مجموع بارندگی‌ها ۸۱ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۸۷.۴ میلی متر و بلندمدت ۶۳ میلی متر بوده است که این امر نشان می‌دهد نسبت به دوره بلندمدت ۲۸ درصد رشد بارندگی و سال گذشته ۷.۳ درصد کاهش بارندگی داشتیم.
اسفندیاری پور با اشاره به اینکه در اکثر استان‌ها از نظر رطوبت مشکل خاصی نداریم، افزود: شرکت خدمات حمایتی با نگاه ذخیره سازی در حال تامین کود است تا به میزان کافی کود مورد نیاز کشاورزان را در اختیارشان قرار دهد.
وی در پایان تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی پیش بینی می‌شود که خودکفایی گندم برای چندمین سال متوالی ادامه یابد.

(پنج شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸) ۱۳:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها