دوشنبه / ۹ دی ۱۳۹۸ / ۲۰:۰۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۰۷۱۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

هشدار به مرغداران حاشیه شهر‌های صنعتی/کشاورزان هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند

حقیقت گفت:با وجود شرایط جوی به مرغداری‌های حاشیه شهر‌های صنعتی توصیه می‌شود که تهویه مناسب را در واحد‌های خود برقرار کنند تا مشکلی از این حیث برای تولید پیش نیاید.

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی با اشاره به اینکه جوی آرام در اغلب مناطق کشور حاکم است، اظهار کرد: با توجه به سکون نسبی هوا، در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت شاهد کاهش کیفیت هوا و افزایش آلاینده‌های جوی هستیم.
وی افزود: با وجود شرایط جوی به مرغداری‌های حاشیه شهر‌های صنعتی توصیه می‌شود که تهویه مناسب را در واحد‌های خود برقرار کنند تا مشکلی از این حیث برای مرغ‌های تولیدیشان پیش نیاید. ضمن آنکه به سبب روند کاهش دما نسبت به برقراری سیستم گرمایشی منظم در واحد‌ها اقدام کنند.
حقیقت ازورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: بنابر نقشه‌های هواشناسی، از اواخر وقت امروز بارش‌های پراکنده‌ای در شمال غرب کشور خواهیم داشت که روز سه شنبه این بارش‌ها به شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و البرز مرکزی می‌رسد.
مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: روز چهارشنبه در استان نوار شرقی کشور، برخی از نقاط شمال غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس بارش‌های پراکنده داریم که این وضعیت روز پنج شنبه تداوم دارد.
ضرورت هوادهی مرتب گلخانه های جنوب کشور
به گفته وی، با توجه به شرایط جوی در مناطق شمال غرب و غرب کشور به کشاورزان توصیه می‌شود که از محلول پاشی و سم پاشی باغات و مزارع خود به ویژه در ساعات بعدازظهر در این مناطق اجتناب کنند تا امکان هدر رفت سموم فراهم نشود.
حقیقت در توصیه‌ای به گلخانه داران گفت: با توجه به کاهش دما به گلخانه داران مناطق شمال غرب و غرب توصیه می‌شود مراقب افت دمای صبح گاهی باشند و همواره گلخانه داران جنوب کشور مثل جنوب جیرفت هوادهی مرتب را در گلخانه‌های خود انجام دهند تا مشکلی برای محصولاتشان پیش نیاید.
این مقام مسئول افزود: باغداران مناطق جنوبی و شرقی کشور نسبت به آبیاری باغات پسته اقدام کنند تا با ایجاد یخ آب آفات کنترل شود.
این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: اگرچه میزان بارش در سال زراعی جدید در حد نرمال و قدری گرایش به کمتر از نرمال دارد، اما کشاورزان را در تامین آب مورد نیاز کمک می‌کند.

(دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸) ۲۰:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها