دوشنبه / ۹ دی ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۷
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۹۰۷۰۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
فارس
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

فعلا تصمیمی برای حذف ارز دولتی شکر و برنج نگرفته‌ایم

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در واکنش به صحبت‌های سرپرست وزارت جهاد کشاورزی درباره حذف ارز 4200 تومانی برای واردات شکر و برنج گفت: فعلا تصمیمی برای حذف ارز دولتی شکر و برنج اتخاذ نشده است.

حسین مدرس خیابانی  در رابطه با تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حذف ارز دولتی از واردات برنج و شکر گفت: تاکنون هیچ تصمیمی درباره حذف ارز 4200 تومانی برای واردات شکر و برنج گرفته نشده است. 
 
قائم مقام وزیر صنعت، معدن  تجارت در امور بازرگانی با بیان اینکه حذف ارز 4200 تومانی ممکن است دو علت داشته باشد، افزود: دلیل اول اینکه اطمینان یابیم که ارز 4200 تومانی سر سفره اقشار ضعیف و متوسط قرار نمی‌گیرد، بر این اساس اگر به این یقین برسیم که  ارز دولتی  به کالایی تعلق می‌گیرد که  نفع واردات آن کالا با  ارز دولتی به مردم نمی‌رسد، قطعا اختصاص  این ارز را به آن کالا حذف می‌کنیم. 
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: البته تاکنون به این موضوع نرسیده‌ام که نفع واردات کالاهای اساسی با ارز 4200 تومانی به مردم نرسیده است. 
 
وی بیان داشت: علت دوم برای حذف ارز 4200 تومانی محدودیت منابع ارزی می‌تواند باشد که تاکنون ارز 4200 تومانی که در بودجه برای واردات کالاهای اساسی لحاظ شده فعلا برای واردات کالاهای اساسی پرداخت می‌شود و هیچ خللی برای تامین این ارز وجود نداشته است.  
 
مدرس خیابانی اظهار داشت: صادرات غیرنفتی در سال جاری تاکنون  بیش از 32 میلیارد دلار بوده و این ارز برای واردات کالاهای مورد نیاز کشور کافی است و بر این اساس  در این بخش هم  هیچ کمبود منابع ارزی نداشته‌ایم. 
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  افزود: البته اگر محدودیتی در تامین منابع ارزی بوجود آید ممکن است  ممکن است مجبور شویم در مورد اختصاص ارز دولتی برای واردات کالاهای اساسی تجدید نظر کنیم که فعلا چنین شرایطی بوجود نیامده و تصمیمی هم در رابطه با حذف ارز دولتی از واردات کالاهای اساسی اتخاذ نشده است. 
 
وی گفت: در حال حاضر ارز 4200 تومانی به حدود 6 تا 7 قلم کالای اساسی تعلق می‌گیرد که این کالاهای اساسی و ضروری سفره اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه را تشکیل می‌دهد بنابراین دولت تا جایی که بتواند و در شرایط اضطراری قرار نگیرد ارز 4200 تومانی برای واردات این کالاها را حذف نمی‌کند. 
 
به گزارش فارس، چندی پیش  عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی  در جلسه‌ای  در اتاق بازرگانی ایران  که با حضور فعالان اقتصادی بخش خصوصی  برگزار شد اعلام کرد که پیشنهاد حذف ارز 4200 تومانی برای واردات برنج و شکر ارائه شده و مطمئن هستیم که با حذف ارز 4200 تومانی  شکر موافقت می‌شود و درباره برنج هم با وزارت صمت مذاکره می‌کنیم.
(دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸) ۱۳:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها