یکشنبه / ۸ دی ۱۳۹۸ / ۰۸:۴۳
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۹۰۶۷۶
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس تغذیه و سلامتی

خواص زعفران؛ از خرد کردن سنگ مثانه تا تقویت قلب

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: زعفران دارای طبیعتی گرم و خشک است و خواص درمانی فراوانی دارد.

داود حاج محمد خانی، محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: زعفران گیاهی شادی آور است که باعث تقویت قلب می‌شود. این گیاه خلط بلغم است و گرفتگی‌های عصبی مسیر مغز را بازمی کند.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: افراد برای تقویت قلب و تسریع گردش خون می‌توانند ۵ گرم زعفران را در ۱ لیتر آب بجوشانند و سپس با عسل مخلوط کرده و روزی ۲ فنجان این دمنوش را میل کنند. همچنین برای خرد شدن سنگ مثانه خود می‌توانند ۱ گرم زعفران را با ۱ قاشق عسل مخلوط کرده و روزانه میل کنند. این دمنوش تاثیر فراوانی بر خرد شدن سنگ مثانه دارد.
حاج محمد خانی گفت: برای درمان دردهای شدید در کیسه صفرا افراد می‌توانند نیم گرم زعفران را در یک فنجان گلاب حل کرده و روزانه میل نمایند.
او تصریح کرد: بانوانی که زیر نظر پزشک می‌خواهند زایمان طبیعی انجام دهند؛ می‌توانند دو هفته قبل از زایمان دمنوش زعفران که با ترکیب حدود ۲ الی ۳ گرم زعفران و شربت قند تهیه می‌شود میل کنند. این دمنوش برای تسهیل زایمان مفید است‏. البته بانوانی که فشار خون بالایی دارند باید درمصرف این دمنوش احتیاط کنند.
حاج محمد خانی ادامه داد: برای برطرف کردن خارش لثه کودکان هنگام رویش دندان‌هایشان زعفران را با عسل و گلیسیرین مخلوط کرده و این محلول را لثه ماساژ دهید. این محلول مسکن خوبی برای کودکان است.
او گفت: افراد در سردرد‌های سرد (با لمس کردن احساس سردی می‌کنند) می‌توانند زعفران را با گلاب مخلوط کرده و شقیقه خود را با آن محلول ماساژ دهند. این کار باعث تسکین سردرد می‌شود.
حاج محمد خانی بیان کرد: برای از بین رفتن لک‌های قهوه‌ای صورت افراد می‌توانند کمی زعفران را با نشاسته پودر شده به صورت خمیر در آورند و برلک‌های صورت ضماد کنند؛ این کار برای رفع لک‌های قهوه‌ای صورت و همچنین جوش‌های سر سیاه مفید است.
او افزود: افرادی که دچار سرفه‌های ناشی از رطوبت شده اند می‌توانند شربت زعفران را با عسل مخلوط کرده و آن رامیل کنید، این کار برای تسکین سرفه مفید است.
حاج محمد خانی یادآوری کرد: زعفران یک گیاه آرام بخش است و افراد می‌توانند زعفران سالم و نکوبیده را در شیشه ای سر بسته نگه دارند و در طول روز آن را استشمام کنند؛ این کار علاوه بر آرام بخش بودن برای تقویت حس بویایی افراد نیز مفید است.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: افراد این گیاه را در ظرف پلاستیکی نگهداری نکنند تا حد امکان سعی کنند آن را در ظروف چینی یا شیشه‌ای نگهداری کنید.

(یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸) ۰۸:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها