جمعه / ۶ دی ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۹۰۶۳۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تعادل قیمت جوجه یک روزه در بازار / افزایش ۱۵ درصدی تولید جوجه در راه است

فارغی با اشاره به تعادل قیمت جوجه یک روزه گفت: متوسط قیمت هر قطعه جوجه یک روزه ۲ هزار و ۷۰۰ تا ۳ هزار تومان است.

غلامعلی فارغی رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه از تعادل قیمت جوجه یک روزه در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر قطعه جوجه یک روزه در بازار ۲ هزار و ۷۰۰ تا ۳ هزار تومان است.
او قیمت تمام شده هر قطعه جوجه یک روزه را برای تولیدکنندگان ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: نرخ کنونی جوجه در بازار برای تولیدکنندگان مرغ گوشتی و مادر مطلوب است که ازدیاد تقاضا از نیمه دوم دی برای جوجه ریزی شب عید تأثیر چندانی در التهاب بازار به واسطه افزایش تولید نخواهد داشت.
 کمبود در عرضه جوجه یکی روزه وجود ندارد
فارغی با اشاره به اینکه تولید جوجه یک روزه درماه‌های  آتی ۱۲ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد بیان کرد: بنابر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تولید جوجه در دی ماه به بیش از ۱۳۰ میلیون قطعه و در بهمن به ۱۴۰ میلیون قطعه می‌رسد که با  احتساب مصرف حداکثر ۱۲۰ میلیون قطعه کمبودی در عرضه وجود ندارد که بخواهد در نوسان قیمت اثر بگذارد.
رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه ادامه داد: با توجه به مازاد تولید جوجه بیش از نیاز بازار در بهمن ماه انتظار می‌رود که مسئولان ذیربط تدابیری برای صادرات جوجه، تخم مرغ نطفه‌دار بیندیشند ضمن آنکه عوارض صادرات گوشت مرغ را حذف کنند تا تولیدکنندگان بتوانند در سه ماه پایانی سال مازاد تولید خود را به منظور جلوگیری از بحران قیمت به بازار‌های هدف صادر کنند.
او در پایان تصریح کرد: با توجه به مازاد تولید جوجه یک روزه اگر مسئولان امر همانند سال‌های گذشته از صادرات جوجه و تخم‌مرغ نطفه‌دار در ایام پایانی سال جلوگیری کنند بدون تردید تولیدکنندگان با زیان چشمگیری مواجه خواهند شد که ذخیره سازی مناسب مرغ از سوی شرکت پشتیبانی و صادرات جوجه و مرغ به بازار‌های هدف تنها راه‌حل جلوگیری از زیان صنعت مرغداری است.

(جمعه ۶ دی ۱۳۹۸) ۱۱:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها