پنج شنبه / ۵ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۰۶۲۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

گلخانه داران مراقب افزایش دمای واحد‌های خود باشند

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به افزایش دما در نیمه غربی خزر، گلخانه داران مراقب افزایش دما و وزش باد باشند.

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی از استمرار پایداری جو در اکثر مناطق کشور خبر داد و گفت: با توجه به پایداری جو و افزایش غلظت آلاینده ها، آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استمرار خواهد داشت.
وی افزود: با توجه به شرایط جوی به مرغداران اطراف شهرهای صنعتی توصیه می شود که تهویه مناسب را در واحدهای مرغداری خود برقرار کنند.
حقیقت ادامه داد: بنابر نقشه‌های هواشناسی طی روز‌های آتی در نیمه غربی خزر و استان‌های اردبیل و گیلان افزایش ۴ تا ۵ درجه‌ای دما همراه با وزش باد را خواهیم داشت، به همین خاطر به گلخانه داران این مناطق توصیه می‌شود که مراقب افزایش دما و وزش باد باشند تا از این حیث مشکلی برای تولیدشان پیش نیاید.
کشاورزان مناطق غرب از محلول پاشی مزارع خود اجتناب کنند
این مقام مسئول از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد و گفت: اواخر وقت امروز و روز پنج شنبه با ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب، شاهد بارش باران در این مناطق و بخش های البرز و زاگرس خواهیم بود.
وی در توصیه ای به گندمکاران افزود: گندمکارانی که مزارع آنها نیاز به کود دارد، توصیه می شود حداکثر تا پایان وقت امروز کودپاشی را در مزارع خود انجام دهند تا بتوانند از آب باران بهره برند.
به گفته مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی، طی روزهای پایانی هفته کشاورزان مناطق شمال غرب و غرب کشور از محلول پاشی و سم پاشی در مزارع اجتناب کنند.
حقیقت وضعیت بارش تا پایان آذر در بسیاری از مناطق را مطلوب دانست و گفت: با توجه به شرایط مساعد بارندگی و وضعیت مطلوب آب، کشاورزان تاکنون مشکلی در آبیاری مزارع و باغات خود ندارند.
این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: اگرچه میزان بارش در سال زراعی جدید در حد نرمال و قدری گرایش به کمتر از نرمال دارد، اما کشاورزان را در تامین آب مورد نیاز کمک می کند.

(پنج شنبه ۵ دی ۱۳۹۸) ۱۲:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها