پنج شنبه / ۵ دی ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۰۶۲۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس سرویس عمومی

نقش کمرنگ بخش خصوصی در لایحه بودجه ۹۹

سلاح ورزی گفت: به نظر می‌رسد که بودجه سال ۹۹ در شرایطی تهیه شده که نیاز به حضور بحش حصوصی دیده نشده است.

حسین سلاح‌ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران درباره حضور کمرنگ بخش خصوصی در لایحه بودجه ۹۹ اظهار کرد: در فرآیند تدوین لایحه بودجه؛ به نظرمی رسد که دولتی ها فرآیند و تلاش های بخش خصوصی را کمرنگ تر از واقعیت دیده است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در سال گذشته، در مرحله تدوین لایحه بودجه در سازمان برنامه و بودجه هم از بخش خصوصی و نمایندگان بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی برای حضور  دعوت به عمل آمد؛ اما امسال به نظر می‌رسد که بودجه در یک شرایط دیگری تهیه شده که نیازی به حضور افرادی غیر از دولت را در این فرآیند ندیدند.
حضور بخش خصوصی در لایحه بودجه۹۹ نسبت به سال گذشته بهتر نشده است
سلاح ورزی بیان کرد: به نظر می‌رسد که ضمن اینکه نقاط قوتی هم در این لایحه پیشنهادی است، اما ضعف‌های جدی و ساختاری هم وجود دارد که اصلی‌ترین این ضعف‌ها در بخش درآمدها مشهود است. همچنین در بخش هزینه‌ها هم شاید تاحدودی کم برآوردی حاکم است، به عبارتی، درآمد‌هایی که متصور شده بخشی از آن درآمد‌های واهی است و محقق نخواهد شد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این پرسش که حضور بخش خصوصی در این لایحه نسبت به سال گذشته را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: نمی‌توان گفت که وضعیت بهتر شده است چرا که دولت، از نظر درآمدی با موضوع جدی کاهش درآمد‌ها مواجه است و به نظر می‌رسد که برای جبران این کاهش درآمدها؛ مقداری فشاروارده به بخش خصوصی را  بیشتر کند.

(پنج شنبه ۵ دی ۱۳۹۸) ۱۲:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها