چهارشنبه / ۴ دی ۱۳۹۸ / ۲۱:۲۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۰۶۰۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس سرویس عمومی

نهاد‌های امنیتی پیگیر کیک های آلوده/گزارشی از مسمومیت مصرف بیسکوئیت های قرص دار نداشتیم

مغازه‌ای گفت: بنابر اعلام وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تاکنون گزارشی از مسمومیت افراد با بیسکویت‌های قرص دار نداشتیم.

جمشید مغازه‌ای رئیس انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات  درباره آخرین پیگیری‌ها پیرامون بیسکوئیت‌های حاوی قرص اظهار کرد: با وجود پیگیری‌های صورت گرفته، این اطمینان را می‌دهیم که بیسکوئیت های قرص دار مربوط به خطوط تولید نیست.
وی با اشاره به اینکه تاکنون پیگیری‌ها پیرامون این موضوع به نتیجه مطلوبی نرسیده است، افزود: علی رغم پیگیری‌های مکرر از دستگاه‌های ذی ربط، تاکنون گروه یا باندی در این زمینه دستگیر نشده و به عبارت دیگر قضیه حل و فصل نشده است.
مغازه‌ای با بیان اینکه بحث نظارت از دست نهاد‌های نظارتی خارج است، گفت: هم اکنون مسائل از سوی نهاد‌های امنیتی در حال بررسی است که امیدواریم هر چه سریع‌تر پیگیری‌ها به نتیجه مطلوب برسد تا نگرانی‌های مردم کاهش یابد.
رئیس انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات ادامه داد: بنابر اظهارات وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، تاکنون گزارشی مبنی بر مسمویت از ناحیه قرص‌های داخل بیسکویت و تی تاپ نداشتیم.
به گفته وی، اگرچه در ابتدا گفته می‌شد که قرص‌های برنج، ترامادول و‌ مواد مخدر در داخل بیسکویت، پچ پچ و تی تاپ و... استفاده شده است، اما طبق بررسی‌های به عمل آمده قرص‌ها معمولی هستند و عموما در داخل بسته بندی که به سهولت باز می‌شوند، گذاشته می‌شود.
مشکلات مربوط به استفاده از قرص در کیک‌ها ارتباطی به خطوط تولید ندارد
مغازه‌ای با اشاره اینکه مشکلات مربوط به استفاده از قرص در داخل محصولات بعد از تولید اتفاق می‌افتد، بیان کرد: اگرچه نگرانی خانوار‌ها در خصوص مصرف بیسکویت، تی تاپ و.. امری طبیعی است، اما طی بازدید‌های مختلف از مراکز تولید و بازکردن بسته‌های مختلف تولیدی نمونه مثبتی رویت نشد که این امر نشان می‌دهد این اتفاق خارج از محیط کارخانه در انبار‌ها اتفاق می‌افتد.
رئیس انجمن بیسکویت، شیرینی و شکلات در پایان تصریح کرد: با وجود آنکه تی تاپ و بیسکویت در درجه حرارت ۲۵۰ تا ۳۰۰ درجه سانتی گراد پخت می‌شود، بدیهی است که این قرص‌ها در چنین درجه حرارتی دوام نمی‌آورد، به همین خاطر توصیه می‌شود از فروشگاه‌ها و مغازه‌های معتبر خریداری کنند.

(چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸) ۲۱:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها