چهارشنبه / ۴ دی ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۰۶۰۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

دلیل توقف فعالیت مرکز رتبه‌بندی اتاق ایران چیست؟

غلامحسین شافعی در نامه‌ای به رییس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده فعلا فعالیت مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق بازرگانی ایران متوقف شده و تا زمان بررسی تمام ابعاد ماجرا و دریافت نظر مراجع رسمی، این مرکز فعالیت نخواهد کرد.

در شرایطی که مرکز رتبه‌بندی اتاق بازرگانی ایران فعالیت خود را در حوزه رتبه‌بندی شرکت‌های اقتصادی آغاز کرده بود، ۲۹ آبان امسال، سازمان بورس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هرگونه فعالیت رتبه‌بندی توسط اشخاص، بدون اخذ مجوز از این سازمان ممنوع است.
این اطلاعیه‌ در حالی منتشر شد که پیش از این سازمان بازرسی کل کشور نیز در نامه‌ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی، فعالیت مرکز رتبه‌بندی اتاق ایران را که منجر به تاسیس ۱۶ شرکت و موسسه رتبه‌بندی شده بود را غیرقانونی و ذیل عنوان تسهیل مال از طریق فریب مردم به اختیارات واهی و امیدواری به امور غیرواقع، تعریف کرد و تداوم فعالیت‌های آن را غیرقانونی اعلام کرد.
به دنبال این کش و قوس‌ها سرانجام غلامحسین شافعی - رییس اتاق بازرگانی ایران - اعلام کرد که تا زمان مشخص شدن تفاسیر قانونی و دریافت نظر نهایی از مراجع رسمی، فعالیت مرکز رتبه‌بندی اتاق بازرگانی متوقف خواهد شد.
در این رابطه امین‌الله فرهادی -  رئیس مرکز ملی رتبه‌بندی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران - درباره دلایل این تصمیم رییس اتاق بازرگانی، توضیح داد: آنچه که در اتاق بازرگانی ایران اجرایی شده کاملا منطبق با قوانین است و مرکز رتبه‌بندی هر اقدامی انجام داده، بر اساس اختیارات و مسئولیت‌های قانونی خود بوده است.
به گفته وی، با توجه به اینکه یکی از دستگاه‌های نظارتی به عملکرد مرکز رتبه‌بندی اعتراض داشته و در این زمینه شکایتی از مرکز رتبه‌بندی به دادگاه فرستاده شده است، از این رو اتاق بازرگانی، برای ثابت کردن حسن نیت خود اعلام کرد که به شکل داوطلبانه این فعالیت را متوقف خواهد کرد تا در گام بعدی مراجع مشورتی و تصمیم‌گیر نظر قطعی خود را ارائه دهند.

(چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸) ۱۵:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها