چهارشنبه / ۴ دی ۱۳۹۸ / ۱۵:۲۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۰۶۰۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تولید ۱۸۴ رقم انگور در همدان/به تعویق افتادن جهانی شدن انگور ملایر

مسئول دبیرخانه کمیسیون های تخصصی اتاق بازرگانی همدان از تولید ۱۸۴ رقم انگور در همدان خبر داد و گفت: نمونه های نادری از انگور در استان وجود دارد که به علت عدم اطلاع رسانی به کشاورزان مغفول مانده است.

مسعود عبدالملکی چهارشنبه ۴ دی در کمیسیون آموزش و پژوهش‌های اتاق بازرگانی همدان، با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۸ رقم انگور در همدان داریم که ۴۰ مورد آن از گونه‌های خارجی هستند، اعلام کرد: پژوهشکده انگور در استان همدان سالانه ۴۰ هزار تن کشمش تولید می‌کند که مبلغ ۵۰ میلیون دلار صادرات دارد.
وی ادامه داد: جهانی‌شدن این محصول به کمک وزارت جهادکشاورزی نیاز دارد، این در صورتی است که حضور نماینگان سازمان جهانی فائو طی هفته گذشته برای جهانی‌شدن انگور ملایر با عدم اطلاع دستگاه‌های دولتی مواجه شده و امر جهانی‌شدن این محصول به تعویق افتاده است.
عبدالملکی یادآور شد: در حال حاضر حفظ بافت سنتی در مزارع انگور می‌تواند به تسریع جهانی‌شدن این محصول کمک کند این در حالیست که کشاورزان تمایل دارند هرچه سریع‌تر مدرنیته شوند.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری برنامه‌های تخصصی در حوزه آموزش در همدان تصریح کرد: تجلیل از ۶۰۰ فعال اقتصادی و همچنین برگزاری نشست کتاب‌خوان از جمله این برنامه‌ها بوده است.
عبدالملکی با بیان اینکه همدان در چهار سال گذشته در نشست سراسری آموزش در کشور رتبه اول را کسب کرده و امسال نیز ۱۸ تا ۲۰ دی‌ماه در جزیره کیش برگزار می‌شود که استان به‌صورت ویژه دعوت‌شده است، افزود: آموزش‌ها با توجه به نیازسنجی‌هایی که انجام می‌شود در راستای بهبود رونق کسب‌وکار برگزار می‌شود.
این مسئول از انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در زمینه حمایت از محصولات بومی خبر داد و گفت: هر محصولی که شناسایی شود از آموزش ابتدایی تا سیکل نهایی تولید مورد حمایت قرار می گیرد و بدون چالش برای بودجه پیگیری خواهد شد.

(چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸) ۱۵:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها