سه شنبه / ۳ دی ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۰۵۷۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

صرفه جویی ۵۰ میلیارد تومانی از محل سواپ کود اوره

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از اجرای مرحله سوم طرح سواپ کود اوره از طریق پتروشیمی شیراز خبرداد و گفت: برآوردها نشان می‌دهد با اجرای سواپ کود اوره توسط سه شرکت پتروشیمی بیش از ۵۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی صورت گیرد.

«حمید رسولی» افزود: پس از راه اندازی سوآپ کود اوره از پتروشیمی خراسان و سپس کرمانشاه در فازهای اول و دوم این طرح ملی، خوشبختانه مذاکرات با پتروشیمی شیراز نیز نهایی و عملیات سوآپ کود اوره از این پتروشیمی از دیروز آغاز شد.
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اظهارداشت: صرفه جویی حاصل از اجرای سوآپ کود اوره از سه پتروشیمی خراسان، کرمانشاه و شیراز به جای پتروشیمی پردیس عسلویه بیش از ۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
وی تصریح کرد: از میزان ۱۳۳ هزارتن کود اوره توافق شده برای سوآپ تاکنون بیش از ۸۰ هزارتن آن در آذرماه سال جاری عملیاتی و مابقی آن نیز در حال اجرا است.
رسولی  گفت: در حال مذاکره برای افزایش مقدار کود اوره جهت اجرای طرح سوآپ هستیم.
به گزارش ایرنا، طرح سواپ پس از سه سال توقف، دوباره در اوایل آذرماه امسال راه اندازی شد. بر این اساس، مرحله نخست این طرح در شرکت پتروشیمی خراسان با ۵۰ هزارتن اجرا شد. 
این طرح ملی سالیانه از بارگیری و حمل فله هزاران تن کود اوره از شرکت پتروشیمی پردیس عسلویه به مقصد استان های غربی، شمال غربی، شمالی و شمال شرقی جلوگیری و بخش عمده نیاز استان های مذکور از شرکت های پتروشیمی خراسان و کرمانشاه و با کم‌ترین میزان جابجایی و هزینه تامین خواهد شد.

(سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸) ۱۱:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها