دوشنبه / ۲ دی ۱۳۹۸ / ۲۳:۰۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۰۵۶۲
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

160 نمونه ملی در حوزه کشاورزی تقدیر می‌شود

مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی گفت: امسال از حدود 160 نمونه ملی در حوزه کشاورزی در 24 دی ماه تجلیل خواهد شد.

کرمی دهکردی مدیرکل دفتر ترویج و دانش کشاورزی  گفت: امسال از حدود 150 تا 160 نمونه ملی در حوزه کشاورزی طی مراسمی تقدیر خواهد شد این مراسم 24 دی ماه در سالن اجلاس با حضور مقامات بلندپایه و عالی‌رتبه کشوری برگزار خواهد شد.
وی افزود:  مسؤولان از جمله نمایندگان مجلس و مسؤولان مختلف کشاورزی  در این مراسم حضور می‌یابند در حال رایزنی هستیم که رئیس جمهور و رئیس مجلس هم در این مراسم حضور داشته باشد.
وی افزود: این نمونه‌ها از روستاها و دهستان‌ها انتخاب شده و مراحل شهر و استان را طی کرده و در نهایت به نمونه ملی رسیده‌اند.
به گفته مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی، ارزیابی نهایی در حال انجام است و تا دو هفته دیگر تعداد قطعی نمونه‌ها مشخص خواهد شد.
کرمی معیارهای انتخاب کشاورزان نمونه را کیفیت و کمیت تولید، پایداری تولید، کاهش مصرف آب، حفاظت از آب و خاک، نوآوری، استفاده از تجهیزات و فناوری و غیره عنوان کرد.
وی در پاسخ به اینکه چرا دفتر ترویج می‌خواهد از این نمونه‌های کشوری تقدیر کند گفت: در تمام دنیا یکی از روش‌های ترویج معرفی نمونه‌های کشاورزی و ارائه روش‌های آنها به عنوان الگو برای دیگر بهره‌برداران و کشاورزان است بنابراین ما با تقدیر این نمونه‌ها در حقیقت آنها را به عنوان الگویی برای دیگر کشاورزان معرفی خواهیم کرد.
دبیر اجرایی مراسم تجلیل از برگزیدگان کشاورزی در مورد نوع تقدیر گفت: حامیانی برای این برنامه وجود دارد که تلاش خواهند کرد به صورت نقدی هم از این نمونه‌ها تقدیر کنند اما کشاورزان بیشتر تشویق معنوی می‌شوند و اینها کمتر به بُعد مادی آن توجه دارند.
وی ادامه داد: همچنین این نمونه‌ها بعداً از سوی دفتر ترویج مورد توجه قرار خواهد گرفت از جمله یافته های نوین در اختیار آنها قرار می‌گیرد و همچنین آنها به عنوان رابطان و بازوان ترویج بخش کشاورزی محسوب شده و به عنوان برند در منطقه خودشان معرفی می‌شوند. این نمونه‌ها در کانون‌های یادگیری به کار گرفته می‌شوند و از تجربیات آنها سایر کشاورزان هم استفاده خواهند کرد.

(دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸) ۲۳:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها