دوشنبه / ۲ دی ۱۳۹۸ / ۲۳:۰۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۰۵۶۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

سم مورد نیاز مقابله‎ با آفت ملخ‎های صحرایی تامین شد

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: سم مورد نیاز مقابله با آفت ملخ‎های صحرایی تامین شده و جای هیچ گونه نگرانی برای کشاورزان وجود ندارد.

عباس کشاورز که به همراه معاون اول رییس جمهوری به بوشهر سفر کرده است، افزود: ملخ‎ها از اواسط بهمن ماه وارد استان‎‏های جنوبی کشور می شوند که در این ارتباط و با توجه به تامین سم، کشاورزان باید آمادگی لازم را داشته باشند.
وی بیان کرد: هجوم ملخ‎ها به کشور در سال گذشته خسارتی در حوزه کشاورزی نداشت و امسال نیز با اقدام‌های کنترلی پیش بینی می شود که شرایط مهار شود و نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد.
کشاورز یادآور شد: در سال گذشته که شاهد هجوم ملخ‎ها به کشور بودیم در سطح ۸۰۰ هزار هکتار مقابله انجام شد و هیچ‌‎گونه خسارتی متوجه حوزه کشاورزی نشد.
وی در بخش دیگری‎ اظهار داشت: در ارتباط با سموم آفت کش نیز موجودی کنونی بیش از ۲ برابر نیاز سالانه است و در این زمینه جای هیچ نگرانی برای حوزه کشاورزی وجود دارد.
کشاورز ادامه داد: با این وجود انتظار است کشاورزان نیز با دقت و تلاش کافی به کشاورزی خود ادامه دهند زیرا بانک کشاورزی در صورت نیاز تسهیلات و اعتبار لازم را به حوزه کشاورزی تزریق خواهد کرد.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی روز دوشنبه در سفر یک روزه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به استان بوشهر وی را همراهی کرده‌است.

(دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸) ۲۳:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها