دوشنبه / ۲ دی ۱۳۹۸ / ۲۲:۴۲
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۹۰۵۵۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

مرغ ارزان می‌شود/قیمت هر کیلو مرغ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از افت ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومانی نرخ مرغ طی روز‌های آتی در بازار خبر داد.

مهدی یوسف‌خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی از ثبات نرخ مرغ نسبت به اواخر هفته گذشته در بازار خبر داد و گفت: امروز هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۴۵۰ تومان مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۱ هزار و ۸۰۰ و خورده فروشی ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است.
به گفته وی، نرخ هرکیلو ران مرغ با کمر ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است.
یوسف خانی با اشاره به نرخ سایر مشتقات افزود: قیمت هر کیلو سینه با کتف ۲۴ هزار تومان، سینه بدون کتف ۲۵ هزار تومان و فیله مرغ ۲۸ هزار تومان است.
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی درباره آینده بازار مرغ بیان کرد: با توجه به افت شدید تقاضا، پیش بینی می‌شود که ظرف چند روز آینده قیمت مرغ با افت ۲۰۰ تا ۴۰۰ تومانی به زیر قیمت مصوب در بازار برسد.
وی روند جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با وجود آنکه جوجه ریزی شب عید از اواسط دی و اوایل بهمن در واحد‌های مرغداری صورت می‌گیرد، از این رو انتظار می‌رود که اتفاق خاصی در جوجه ریزی رخ ندهد.
زیان مرغداران در فروش مرغ واقعیت ندارد
یوسف خانی زیان یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۶۰۰ تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ را تکذیب کرد و افزود: با توجه آنکه قیمت تمام شده هر کیلو مرغ ۸ هزار تا ۸ هزار و ۲۰۰ تومان است، بنابراین مرغداران نه تنها در فروش هر کیلو مرغ زیان نمی‌کنند، بلکه سود حداقلی نصیبشان می‌شود.
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با اشاره به اینکه نیازی به واردات مرغ برای تنظیم بازار شب عید نداریم، بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید و جوجه ریزی، کمبودی در عرضه وجود ندارد که بخواهیم بخشی از نیاز خود را از طریق واردات در ایام پایانی سال تامین کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به آنکه جوجه یکروزه یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت تمام شده تولید به شمار می‌رود، از این رو افت قیمت جوجه به کمتر از ۳ هزار تومان در کاهش هزینه‌های تولید و استقبال مرغداران در امر جوجه ریزی تاثیر بسزایی دارد.
تخم مرغ ارزان شد
یوسف خانی در بخش پایانی اظهارات خود درباره آخرین تحولات بازار تخم مرغ تصریح کرد: هم اکنون هر شانه تخم مرغ با کاهش یک هزار تومانی به نرخ ۱۸ هزار تومان معادل هر کیلو ۹ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

(دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸) ۲۲:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها