دوشنبه / ۲ دی ۱۳۹۸ / ۲۲:۳۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۰۵۵۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس سرویس عمومی

بودجه پیشنهادی سال آینده جوابگوی بخش کشاورزی نیست

خان محمدی گفت:لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده جوابگوی زیرساخت های حداقل ۱۰۰میلیون تن محصولات کشاورزی نیست.

علی خان محمدی مدیر عامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی با انتقاد از بودجه بخش کشاورزی در سال ۹۹ اظهار کرد: اگر لایحه بودجه بخش کشاورزی برای سال آینده اصلاح نشود، فاتحه بخش کشاورزی باید خوانده شود چرا که با بودجه فعلی نمی توان قدمی در اجرای سیستم های نوین آبیاری، آبیاری تحت فشار، الگوی کشت، نهادینه کردن کشاورزی پایدار برداشت.
وی با تاکید بر چکش کاری بودجه بخش کشاورزی برای سال آینده افزود: برای استمرار خودکفایی محصولات استراتژیک، پایداری تولید و آموزش کشاورزان انتظار می رود که بودجه بخش کشاورزی افزایش یابد چرا که با بودجه فعلی نمی توان آینده ای برای کشاورزی در نظر گرفت.
آینده تولید محصولات کشاورزی ارتباطی به بودجه ندارد
خان محمدی با اشاره به اینکه آینده تولید محصولات کشاورزی ارتباطی به بودجه ندارد، بیان کرد: آینده تولید محصولات کشاورزی در دست تولیدکنندگان است و تنها بودجه سالانه به زیرساخت ها مربوط می شود به طوریکه در صورت نبود بودجه مناسب، برنامه ریزی مناسبی برای پایداری تولید محصولات نمی توان داشت.
به گفته این مقام مسئول، لایحه بودجه سال ۹۹ جوابگوی زیرساخت های تولید بیش از ۱۰۰ میلیون تن محصولات کشاورزی و استمرار پایداری در بخش نیست.
وی با تاکید بر این مسئله که بودجه بخش کشاورزی باید بر اساس مطالعات زیرساختی صورت گیرد، افزود: این در حالی است که بودجه سال آینده بدون توجه به مطالعات زیرساختی صورت گرفته است و در صورت افزایش ۵ برابری رقم بودجه فعلی تمامی برنامه ها در سیستم آبیاری تحت فشار، نگه داری خاک، انتقال یافته ها و آموزش و ترویج محقق خواهد شد.
مدیر عامل مجمع ملی نخبگان کشاورزی در واکنش به بودجه ناچیز بخش کشاورزی در برابر صنعت و دیگر بخش ها گفت: با وجود آنکه افزایش زیرساخت ها در بالابردن درآمد دولت و پایداری تولید تاثیر بسزایی دارد، از این رو بیان اظهاراتی مبنی بر نبود منابع مالی کافی از سوی دولتمردان آینده کشور را در معرض خطر قرار می دهد.

(دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸) ۲۲:۳۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها