جمعه / ۲۹ آذر ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۰۴۸۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

تولید روزانه قارچ به ۴۵۰ تن رسید/ قیمت هر کیلو قارچ ۱۲ هزار تومان

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی گفت: هم اکنون تولید روزانه قارچ در کشور به ۴۵۰ تن رسیده است.

محمد حسن افشار رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی از بهبود وضعیت تولید قارچ در کشور خبر داد و گفت: بنابر پیش‌بینی‌های صورت گرفته با خنک شدن هوا تولید روزانه قارچ در سراسر کشور به ۴۵۰ تن رسیده است.
او افزود: علی‌رغم افزایش تولید، قیمت قارچ در بازار بهبود پیدا کرده به طوری که هم اکنون هر کیلو قارچ به طور عمده با نرخ ۱۲ هزار تومان به فروش می‌رسد که بنابر قیمت تمام شده، قارچ کاران از زیان‌دهی خارج شدند.
رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی ادامه داد: باتوجه به شرایط کنونی تقاضا، پیش‌بینی می‌شود که تولید روزانه قارچ تا پایان سال به رقمی حدود ۶۰۰ تن در روز برسد.
افشار با اشاره به اینکه ناآرامی‌های عراق بر بازار داخل تأثیر سویی داشت، بیان کرد: باتوجه به آنکه تولید نسبت به تقاضا فزونی دارد، اما متأسفانه ناآرامی‌های اخیر عراق و بسته شدن مرز مهران بر روی بازار داخل تأثیر بسزایی داشت چراکه عمده قارچ تولیدی ما به این بازار صادر می‌شود.
ضرورت صادرات سالیانه حداقل ۵۰ هزار تن قارچ به بازار‌های هدف
این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت صادرات قارچ، گفت: هم اکنون صادرات قارچ از شلمچه و مرز‌های دیگر در حال انجام است، اما بسته شدن مرز مهران در کنار ایجاد چند واحد پرورش قارچ در اربیل عراق و از دست دادن این بازار مشکلات متعددی را برای صادرکنندگان ایجاد کرده است که امیدواریم تمهیداتی برای رفع این بحران به کار گرفته شود.
او با تأکید بر ضرورت صادرات سالیانه حداقل ۳۰ تا ۵۰ هزار تن قارچ به بازار‌های هدف، افزود: اگرچه در شرایط فعلی صادرات به صورت دست و پا گریخته به کشور‌های همسایه و حوزه خلیج‌فارس در حال انجام است، اما بهترین بازار صادراتی ایران، عراق به شمار می‌رود که حدود ۵۰ درصد صادرات به این کشور انجام می‌شود که به دلیل ناآرامی‌های اخیر با افت صادرات مواجه بودیم.
رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی مجموع صادرات قارچ در ۶ ماه نخست سال را ۷ هزار تن اعلام کرد و گفت: با رفع مشکلات عراق، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال مجموع صادرات قارچ به بازار‌های هدف به ۲۰ هزار تن برسد.
افشار در پایان تصریح کرد: باتوجه به خنک شدن هوا و گرایش بیشتر به مصرف قارچ به سبب کم شدن سبزی، پیش‌بینی می‌شود که قیمت قارچ تا حدودی در بازار افزایش یابد.

(جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸) ۱۵:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها