جمعه / ۲۹ آذر ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۴
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۹۰۴۸۰
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

ایران یک میلیون تن گندم خارجی خرید

منابع بازرگانی از خرید حداکثر یک میلیون تن گندم از بازارهای بین‌المللی توسط ایران در هفته‌های اخیر خبر دادند.

منابع بازرگانی به رویترز اظهار کردند که انتظار می‌رود منبع این خرید شامل روسیه و برخی از کشورهای اتحادیه اروپا مانند آلمان باشد.
یکی از منابع آگاه به رویترز گفت: دو کشتی فله‌بر پانامکس که بار گندم روسیه را دارند هفته آینده یک بندر روسی بزرگ را به مقصد ایران ترک خواهند کرد.
یک مقام فدراسیون انجمنهای صنعت غذایی در اکتبر اعلام کرده بود ایران قصد دارد امسال سه میلیون تن گندم وارد کند.
رسانه‌های داخلی هم ماه گذشته به نقل از علی اکبر مهرفرد، معاون وزیر کشاورزی خبر داده بودند تهران تفاهم نامه‌هایی را با روسیه و قزاقستان برای واردات موقتی گندم امضا کرده است.
تحت تحریم‌های آمریکا، دسترسی ایران به سیستم مالی جهانی محدود شده اما اقلام خوراکی و دارویی، خوراک دام و سایر کالاهای بشردوستانه مشمول تحریم نیستند اما تحریمهای بانکی واشنگتن، موانع و محدودیتهایی را برای خرید این کالاها به وجود آورده است.
تصور می‌رود در معاملات اخیر شرکت‌های غلات بین المللی فروشنده نبوده‌اند. گفته می‌شود دو معامله‌گر خاورمیانه‌ای و یک شرکت بازرگانی آسیایی عامل این فروش بوده‌اند.
یک معامله‌گر گفت: تصور می‌کنم عمده یک میلیون تن گندم از روسیه و سایر کشورهای منطقه دریای سیاه عرضه شده است و اگر امکان پرداخت میسر شود، احتمالا حدود ۱۰۰ هزار تن هم از آلمان خواهد بود.
بر اساس گزارش رویترز، تصور می‌رود عمده این خرید توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران انجام شده باشد.

(جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸) ۱۵:۳۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها