جمعه / ۲۹ آذر ۱۳۹۸ / ۰۰:۱۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۰۴۷۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس سرویس عمومی

افزایش قیمت محصولات پروتئینی عامل ازدیاد مصرف تخم مرغ

نبی پور گفت: با توجه به افزایش قیمت سایر محصولات پروتئینی و کاهش قدرت خرید، خانوار‌ها به مصرف تخم مرغ هجوم آوردند.

ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران درباره آخرین تحولات بازار تخم مرغ اظهار کرد: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۷ هزار و ۶۰۰ تا ۷ هزار و ۷۰۰ تومان معادل شانه‌ای ۱۵ هزارتومان است.
وی نرخ مصوب هر کیلو تخم مرغ را ۷ هزار و ۷۴۰ تومان اعلام کرد و گفت: اتحادیه اعلام آمادگی کرده است که با نرخ مصوب به هر میزانی که میادین میوه و تره بار نیاز دارند، تخم مرغ در اختیارشان قرار دهند که متاسفانه به سبب قیمت پایین تقاضایی وجود نداشته است.
نبی پور عرضه هر شانه تخم مرغ با نرخ بالای ۱۹ هزار تا ۲۰ هزار تومان در خرده فروشی را غیر منطقی دانست و افزود: فروش تخم مرغ با نرخ بالا ارتباطی به میزان تولید و تولیدکننده ندارد، ضمن آنکه تخم مرغ کالای سودآوری برای مغازه داران محسوب نمی‌شود و حداکثر ۲ تا ۳ کارتن برای جوری جنس می‌برند.
کنترل قیمت تخم مرغ در خرده فروشی ها شدنی نیست
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران ادامه داد: با وجود تعداد بالای مغازه‌ها در سطح شهر، کنترل قیمت در خرده فروشی‌ها شدنی نیست و مهم آن است که در غرفه‌های میادین میوه و تره بار تخم مرغ با نرخ مصوب به دست مصرف کننده برسد.
وی تولید روزانه تخم مرغ را ۲ هزار و ۹۰۰ تن اعلام کرد و گفت: با احتساب مصرف داخل، روزانه ۱۵۰ تا ۱۶۰ تن از میزان تخم مرغ تولیدی مازاد بر نیاز کشور است.
به گفته نبی پور، افزایش قیمت سایر محصولات پروتئینی و کاهش قدرت خرید، خانوار‌ها به مصرف تخم مرغ هجوم آوردند، در حالیکه با بازگشت گوشت به نرخ ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان مازاد تخم مرغ به ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تن می‌رسد.
این مقام مسئول در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ تصریح کرد: هم اکنون مقدار محدودی صادرات تخم مرغ برای از دست ندادن بازار‌ها در حال انجام است و چنانچه قیمت گوشت به نرخ قبلی خود بازگردد، قیمت هر شانه تخم مرغ در مغازه‌ها به ۱۵ هزار تومان کاهش می‌یابد.

(جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸) ۰۰:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها