سه شنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۹:۱۲
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۰۴۳۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس اقتصاد

دفتر پیگیری امور مربوط به صادرات اوراسیا در روسیه تشکیل می شود

دبیرکل اتاق بازرگانی ایران از تشکیل اولین دفتر پیگیری امور مربوط به صادرات اوراسیا در روسیه خبر داد.

دیدار عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد. موضوع این نشست، رونق تولید در بخش کشاورزی و صنایع وابسته بر مبنای ضرورت مدیریت زنجیره تأمین متناسب با مصرف داخلی و ظرفیت های صادراتی و همچنین ارائه راهکارهای پیشنهادی و تبیین تجارت منصفانه است.
 
محمدرضا رمضانی، دبیرکل اتاق ایران در نشست فعالان اقتصادی با عباس کشاورز، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: در پی توافقی که با اتحادیه اقتصادی اوراسیا انجام شده اتاق ایران اولین دفتر پیگیری امور مربوط به صادرات اوراسیا را در روسیه افتتاح می کند که این کار می تواند در توسعه تجارت به اوراسیا موثر باشد.
 
وی با بیان اینکه فروش نفت کشور به حداقل رسیده است، افزود: صادرات محصولات کشاورزی در این شرایط می تواند اهمیت ویژه ای پیدا کند و آقای کشاورز  در صورتی که به سمت وزیر جهاد کشاورزی منصوب شدند باید این نکته را مورد توجه قرار دهند.
 
رمضانی با اشاره به اینکه در همه جای دنیا جوایز و مشوق های صادراتی برای بخش کشاورزی در نظر گرفته می شود ولی ما از سال ٩٠ الی ٩١ بویژه در بخش کشاورزی از این جوایز محروم شدیم.
 
وی با بیان اینکه اتاق با ١٩ کمیسیون تخصصی پیگیر مطالبات بخش خصوصی است، افزود: تلاش می کنیم تا جایی که بتوانیم مشکلات بخش را مرتفع کنیم.
 
بر اساس این گزارش، در ادامه این نشست، جمعی از فعالان اقتصادی، مشکلات مربوط به حوزه صادرات را با سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در میان گذاشتند و راه‌حل هایی نیز برای حل این مشکلات، ارایه دادند.
(سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸) ۱۹:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها