سه شنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۷
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۹۰۴۱۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس سرویس عمومی

کاش آقای حجتی تا پایان دوره، دولت را همراهی می‌کرد

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه مجموعه اقدامات محمود حجتی در ۶ سال گذشته منجر به افزایش تولید و بهره وری بخش کشاورزی شد، گفت: تمام مقامات ارشد کشور از جدایی او از دولت متأسف هستند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز در آیین نکوداشت و تجلیل از محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی گفت: به عنوان کسی که در دولت مسئولیت دارم، یکی از تأسف های شدیدی که می خورم این است که دولت در ماه های آخر خدمت خود می توانست از خدمات مدیر پرکار و توانمندی مثل آقای حجتی بهره مند شود اما متأسفانه این امر میسر نشد.

 
وی اضافه کرد: مجلس نیز برای خود دلایلی داشت که من به آن کاری ندارم و الان نمی خواهم وارد این بحث های اختلافی شوم.
 
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: از زمانی که با آقای حجتی آشنا شدم، علیرغم اینکه وی فردی سیاسی است و گرایشات سیاسی هم دارد، اما آنچه که برایش مهم است، خدمت به مردم بوده است. حجتی کارهای مهمی را در دوران مسئولیت خود انجام داده و وقتی که می گویم محمود حجتی منظورم وزیر جهاد و تیم همراه او است.
 
جهانگیری با اشاره به اقدامات محمود حجتی طی ۶ سال گذشته گفت:در این ۶ سال در حوزه هایی مانند کشاورزی و نفت و گاز اقداماتی انجام شده که با هیچ دوره ای قابل مقایسه نیست.
 
جهانگیری به حجم گازرسانی به روستاها اشاره کرد و گفت: برای این کار بودجه خاصی در اختیار آقای زنگنه قرار نگرفت اما اقدامات بزرگی انجام شد.
 
معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: کارنامه این مدیران وقتی درخشان تر می شود که ما بگوییم ورودی به بخش چقدر بوده و خروجی آن چقدر بوده است. البته ما نمی توانیم اعداد را مطرح کنیم، چون آمریکایی ها خوشحال می شوند اما به عنوان مثال ۱۴.۵ درصد از درآمد حاصل از فروش نفت در اختیار آقای زنگنه قرار می گیرد تا او بخش را اداره کند.
 
وی در ادامه با اشاره به اقدامات محمود حجتی در بهبود تراز ارزی بخش کشاورزی، افزایش بهره وری، افزایش بهره وری، اجرای طرح هایی چون طرح دشت سیستان، کشت های گلخانه ای، طرح خوزستان و ... گفت: نتیجه این اقدامات منجر به افزایش تولید در حوزه محصولات اساسی شده که این اقدامات جزو افتخارات مدیریتی در جمهوری اسلامی ایران است.
 
جهانگیری با بیان اینکه تمام مقامات ارشد کشور از استعفای حجتی تأسف خوردند، گفت: بنده چند بار که خدمت رهبر معظم انقلاب بودم، از زبان ایشان شنیدم که با قاطعیت از آقای حجتی دفاع می کردند. همچنین نیروهای سابقه دار مجلس و مدیران ارشد بخش خصوصی نیز به توانمندی ایشان اذعان داشتند.
 
وی با بیان اینکه حجتی چندین بار بحث استعفا را مطرح کرده بود، گفت: احساس بنده این بود که او تحت فشار است، البته نه فشار کاری، چرا که مدیران نیز مثل آقای حجتی به فشار کاری عادت دارند، مثلا آقای زنگنه را هزار بار هم استیضاح کنند، باز می رود و جواب می دهد اما حجتی حوصله جواب دادن به برخی مسائل را نداشت، ضمن اینکه به دلیل ناراحتی جسمانی که از دوران جنگ با او است، احساس ناراحتی می کرد. به هر حال مجلس اسباب خیر شد و باعث شد که استعفای او پذیرفته شود.
 
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تأسف مقامات ارشد کشور از نبود حجتی در بخش کشاورزی در ماه های آخر خدمت دولت گفت: بهتر بود که آقای حجتی این مقطع را نیز تمام می کرد و در فرصتی مناسب از دولت جدا می شد.
(سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸) ۱۱:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها