دوشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۸ / ۱۷:۰۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۹۰۴۰۱
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

موضوع بیوتروریسم در بخش کشاورزی جدی است

زاهدی گفت: موضوع بیوتروریسم در بخش کشاورزی بسیار جدی است و جنگ‌های آینده حتما به این سمت خواهد رفت.

محمد مهدی زاهدی رئیس کميسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از برگزیدگان علمی و اثر گذار بخش کشاورزی و منابع طبیعی که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، اظهار کرد: اولین نیاز کشور نظام جامع تحقیقات کشاورزی است و تمام حوزه های مرتبط با این نظام باید مدنظر قرار گیرد.
 
وی افزود: بحث تولید و توزیع ارقام مختلف صادرات و واردات همه در درون نظام جامع تحقیقات کشاورزی باید گنجانده شود.
 
زاهدی ادامه داد: ارتباط میان وزارت جهاد کشاورزی با دانشگاه ها و با بدنه تحقیقات خارج از کشور باید ایجاد شودچرا که بهره گیری از ظرفیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای پروژه های ماموریت محور می تواند در پیشرفت بخش کشاورزی موثر باشد.
 
رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیوتروریسم یک بحث جدی در دنیاست، بیان کرد: براین اساس باید آمادگی دفاعی در برابر بیوتروریسم را بالا بریم چرا که امنیت غذایی بحث مهمی است. به عنوان مثال نمونه بیوتروریسم کرم خراط و مگس مدیترانه ای است که محصولات کشاورزی ما با آنها درگیر هستند.
 
 
به گفته وی، دشمن استقلال کشور ما را نشانه گرفته و یکی از این حوزه ها حوزه غذاست که بدین منظور خودکفایی و رونق تولید تحت هیچ شرایطی نباید رها شود.
 
این مقام مسئول با تاکید بر دفاع از کشور در برابر تهدیدات بیوتروریسم گفت:  ما در کشورمان حتما  نباید علومی را یاد بگیریم که برای ضربه زدن به دیگر کشورها استفاده کنیم بلکه باید بتوانیم در مقابل بیوتروریسم در بخش کشاورزی از خودمان دفاع کنیم.
 
وی ادامه داد: جنگ امروز حتما جنگ انسان با انسان نیست بلکه امنیت غذایی کشورها نقش مهمی در این ارتباط ایفا می‌کند و بیوتکنولوژی باید در خدمت نظام آموزش کشاورزی کشور باشد.
 
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به اینکه دشمنان با استفاده از موضوعات بیونکنولوژی به دنبال ضربه زدن به ما هستند، گفت: دشمنان روی موضوع بیوتکنولوژی، تولید آفات و ویروس‌ها برای ضربه زدن به تولیدات بخش کشاورزی و دام و طیور کار می‌کنند، ما  باید برنامه‌ داشته باشیم تا بتوانیم از خود دفاع کنیم.
 
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با طرح سوالی گفت: کشوری که تحقیقات علمی و کاربردی در حوزه‌های موشکی، نظامی و راداری در سطح پیشرفته‌ای دارد، آیا نمی‌تواند در حوزه تولید تجهیزات گلخانه‌ای خودکفا شود؟
 
زاهدی در پایان تصریح کرد: اگر تحقیقات حوزه کشاورزی به سمت حل مشکلات جامعه کشاورزی برود از اثرگذاری لازم برخوردار است.
(دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸) ۱۷:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها