چهارشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۲
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۰۳۱۳
گزارشگر : ۳۵۱۶
تسنیم
سرویس اقتصاد

کارت‌های بازرگانی به ابزاری برای فرار مالیاتی تبدیل شده‌اند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کارت‌های بازرگانی به ابزاری برای فرار مالیاتی تبدیل شده‌اند. دستگاه‌های متولی اقدامات لازم را درخصوص ساماندهی و رتبه‌بندی آن‌ها انجام دهند.

سید مصطفی ذوالقدر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  درباره لزوم مقابله با فرارهای مالیاتی در کشور، گفت: فرار مالیاتی در کشور زیاد است. دستگاه‌های مسئول هرچه سریع‌تر نسبت به مقابله با این پدیده باید اقدام کنند.
 
وی ادامه داد: درحال حاضر از کارمندان و مردم عادی مالیات گرفته می‌شود ولی از کسانی که در بازارهای غیر مولد و مخرب به درآمدزایی مشغول هستند، مالیات گرفته نمی‌شود.
 
نماینده مردم میناب با بیان اینکه باید از سوداگران اقتصادی مالیات گرفته شود، گفت: سوداگران سرمایه‌های خود را به بازار سکه، مسکن، ارز و خودرو می‌برند و یک شبه صاحب سرمایه‌های کلانی می‌شوند، این درحالی است که هیچگونه مالیاتی نیز پرداخت نمی‌کنند.
 
ذولقدر درخصوص اهمیت ساماندهی کارت‌های بازرگانی گفت: کارت‌های بازرگانی به ابزاری برای فرار مالیاتی تبدیل شده‌اند. دستگاه‌های متولی اقدامات لازم را درخصوص ساماندهی و رتبه‌بندی آن‌ها انجام دهند.
 
وی در پایان تصریح کرد: وزارتخانه‌های اقتصاد، صمت و سازمان امور مالیاتی اقدامات لازم در خصوص باطل کردن کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای باید انجام دهند.
(چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸) ۰۹:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها