دوشنبه / ۱۱ آذر ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۵
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۹۰۱۵۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس اقتصاد

تامین ارز صادراتی به کمک صادرکنندگان/ صادرات ارزش پرچم کشور را بالا نگه می‌دارد

کریمی گفت: صادر کننده‌ای که کالایی را به هر کشوری می‌برد پرچم آن کشور را بالا می‌برد.

علی اکبر کریمی رئیس فراکسیون صادرات مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز ملی صادرات، گفت: صادرات نقش بسیار منحصری در اقتصاد ملی هر کشوری دارد، به عنوان بخشی که می تواند در اقتصاد پیشران باشد و تاثیر منحصر به فردی در تولید و اشتغال دارد.

او بیان کرد: ارزش صادرات برای اقتصاد هر کشوری مشخص است؛ صادر کننده ای که کالایی را به هر کشوری می برد پرچم آن کشور را بالا می برد.

کریمی افزود: به کمک صادرکنندگان، هویت و فرهنگ ما در قالب صادرات به دنیا انتقال پیدا می کند. اهمیت و شان خاصی صادرکنندگان دارند و در تلاش هستیم اقتصاد بدون نفت را رقم بزنیم که در این بین نقش صادرات بیشتر از پیش می شود.

رئیس فراکسیون صادرات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صادرات کشور نیاز به حمایت موثر از صادرکننده دارد. از سال گذشته با جهش ارزی، فرصتی برای صادرات قرار گرفت و با توجه به اینکه تراز ارزی مثبت شد اما در جهش صادراتی بهره نبردیم، اما تکان هایی خورد و امیدواریم روز به روز شاهد توسعه صادرات باشیم.
او تشریح کرد: مجلس به ویژه فراکسیون همواره بررسی مسائل و مشکلات صادرکنندگان را پیگیری می کند.

رئیس فراکسیون صادرات مجلس شورای اسلامی گفت: بحث الزام پیمان شکنی ارزی از سال گذشته مشکلات زیادی را برای صادرکنندگان ایجاد کرد. یکی از مشکلات ارتباط دادن معافیت مالی و ارزش افزوده به بازگشت ارز صادراتی بود که مشکل زیادی ایجاد کرد.

کریمی تشریح کرد: امیدواریم در بودجه ۹۹، مشکلات پیش روی صادرکنندگان حذف شود. مقررات دست و پاگیر و الزامات از جانب دولت باعث بسته شدن دست و پای صادرکنندگان شد.

رئیس فراکسیون صادرات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نقش بی بدیل صادرات در اقتصاد ملی را باور داریم و باید جلوی پای آنها را باز کنیم، ارز کشور باید به کمک صادرکنندگان تامین شود. امیدواریم بستری فراهم شود و با اعتبار سنجی کارت های بازرگانی شاهد باشیم کسانی که تخصص دارند در این راه پیشرفت کنند و از سرمایه ارزی استفاده شود.

او بیان کرد: امیدوارم در عرصه بین المللی شاهد بهبود صادرات باشیم و صادراتی در خور اقتصاد ایران داشته باشیم.


(دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸) ۱۲:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها