چهارشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۸ / ۱۶:۵۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۸۹۷۰۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران اعلام کرد؛

تشریح عملکرد سازمان تعاون روستایی در نظارت بر کار تعاونی ها/مدیریت جدید آمیخته ای از علم و تجربه است

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور با اشاره به نقش سازمان تعاون روستایی در حمایت و توسعه از بخش کشاورزی و صنعت طیور،گفت: حضور آقای دکتر شیرزاد در سازمان تعاون روستایی، تزریق خون جدیدی در پیکره آن است.

غلامحسین جافر، رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران ایران  گفت: در طی دهه‌های اخیر تنها ساختاری که به صورت جدی در ابعاد مختلف اقتصاد روستانشینان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی حضوری فعال و اثرگذار داشته، سازمان تعاون روستایی است. 
 
وی اضافه کرد: این سازمان با ایجاد شبکه گسترده‌ای از تشکل‌های مردم‌نهاد در اجرای یکی از بخش‌های اصلی اقتصاد یعنی بخش تعاون، نقشی بسیار سازنده و ارزنده داشته است. توسعه تشکل‌ها در ابعاد و محصولات مختلف امروز چتری است بر سر تولیدکنندگان و پشتوانه مهمی در هویت‌بخشی به تولیدکنندگان زیر بخش‌های مختلف کشاورزی است.
 
این فعال بخش خصوصی ادامه داد: حضور تشکل‌ها در قالب تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها موجب انسجام تولیدکنندگان و زمینه‌ساز توسعه دانش تولید و بهبود راندمان و بهره‌وری محصولات کشاورزی می‌شود. این ساختارها با حمایت سازمان تعاون روستایی توانسته‌اند در بحران‌ها نقشی بسیار کلیدی در حمایت از تولید و تولیدکنندگان ایفا نمایند و تسهیل‌کننده عملکرد آنها در تلاطم‌های اقتصادی باشند. 
 
جافر ادامه داد: سازمان تعاون روستایی به عنوان حلقه واسط بین بخش دولتی و بخش تعاون، انسجام‌بخشی خوبی را ایجاد نموده زیرا با ایفای نقش نظارتی، هدایتی و آموزشی که داشته، اعتماد لازم را در تولیدکنندگان و دولتمردان ایجاد کرده تا با اتکاء به تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها بتوانند مدیریت تأمین، توزیع، تولید و بازارسانی محصولات کشاورزی و دامپروری را در شرایط سخت اقتصادی کنونی به منصه ظهور برسانند و به عنوان وزنه‌ای تعادل‌بخش در نظام اقتصادی بخش کشاورزی به سازماندهی امور بپردازند.
(چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸) ۱۶:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها