دوشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۸ / ۱۷:۲۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۸۸۹۵۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

۴راهبرد توسعه کشت پنبه در کشور

وزیر جهاد کشاورزی گفت: افزایش عملکرد، بهبود کارایی مصرف آب، توسعه ضریب مکانیزاسیون و انتقال فناوری از راهبردهای اساسی توسعه کشت پنبه در کشور است.

محمود حجتی در پیامی به اولین همایش ملی روز جهانی پنبه در ایران که در شهرستان کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: سوابق درخشان صنعت پنبه کشور، مسئولیت ما را در بهبود شرایط آن و تقویت زنجیره ارزش پنبه از مزرعه تا صنعت سنگین می‌کند و دستیابی به این مهم و تداوم آن جز با مشارکت، همکاری و تعامل صنعت و تشکل های مرتبط میسر نخواهد بود. متن کامل پیام وزیر جهاد کشاورزی به این شرح است:
ضمن تبریک روز جهانی پنبه و قدردانی از زحمات کلیه دست اندرکاران محترم همایش، پنبه به عنوان محصول راهبردی در ضروری ترین مصارف جامعه اعم از پوشاک، روغن، خوراک دام و سایر محصولات صنعتی، نقش مهمی در اقتصاد ملی و حفظ اشتغال دارد.
در شرایط فعلی و به منظور کاهش فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم، دستیابی به توسعه پایدار پنبه یک ضرورت انکارناپذیر است. گرچه اقدامات سال های اخیر امیدبخش بوده؛ اما حجم نیازها و فرصت های پیش‌ رو برای پایداری تولید این محصول فراتر از اقدامات موجود است.
سوابق درخشان صنعت پنبه کشور، مسئولیت ما را در بهبود شرایط آن و تقویت زنجیره ارزش پنبه از مزرعه تا صنعت سنگین می‌کند و دستیابی به این مهم و تداوم آن جز با مشارکت، همکاری و تعامل صنعت و تشکل های مرتبط میسر نخواهد بود.
برای مهیا نمودن زمینه توسعه پایدار کشت و تولید پنبه؛ افزایش عملکرد، بهبود کارایی مصرف آب، توسعه ضریب مکانیزاسیون و انتقال فناوری از راهبردهای اساسی است که انتظار می‌رود در ستاد و سازمان های جهاد کشاورزی استان ها در دستور کار قرار گیرد.
امید دارم این نشست فرصتی فراهم نماید تا بار دیگر توجهات به سمت محصول ارزشمند پنبه جلب و با همکاری همه جانبه مسئولین و بخش خصوصی در زنجیره تولید و بازرگانی، تصمیمات موثری در زمینه ارتقاء پنبه کشور اتخاذ گردد.

(دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸) ۱۷:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها