یکشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۲
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۸۸۷۱۷
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس اقتصاد

تحکیم مسیر رونق تولید با تشکیل وزارت بازرگانی

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه تحکیم مسیر رونق تولید با تشکیل وزارت بازرگانی محقق می‌شود، گفت: رئیس جمهور در روزهای آینده باید وزیر بازرگانی را به مجلس معرفی کند.

اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس  درباره تاثیر تشکیل وزارت بازرگانی بر حوزه اقتصاد کشور،  گفت: بدون شک تشکیل وزارت بازرگانی می تواند به رونق تولید منتهی شود. در واقع انتزاع بخش بازرگانی از وزارت  صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و تشکیل وزارتخانه جدید، یک اقدام راهبردی در حوزه اقتصاد است.
 
معرفی وزیر بازرگانی به مجلس در روزهای آینده
 
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: براساس مصوبه مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت، به وزارت صنایع و معادن تبدیل می شود بنابراین آقای رحمانی بعنوان وزیر این وزارتخانه به کار خود ادامه می دهد و رئیس جمهور در روزهای آینده فقط باید وزیر بازرگانی را به مجلس معرفی کند.
 
سلیمی گفت: با توجه به اینکه برنامه های کنونی وزارت صمت تاثیری شگرف در رونق تولید دارد، بنابراین بهتر است که وزیر کنونی به کار خود در وزارت صنایع و معادن ادامه دهد.
 
وی گفت: یکی از راهبردهای اساسی توسعه اقتصادی در جمهوری اسلامی ایران، پاسداری از اقتصاد مقاومتی است که خوشبختانه وزارت صنعت، معدن وتجارت توانسته است تا حد ممکن در این راستا حرکت کند.با سپردن ساپپا و ایران خودرو به بخش خصوصی می توان اشتغال زایی را در حوزه اقتصاد چابک کرد که این امر از برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت کنونی است.
 
 این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: حمایت از رونق تولید باید همواره در تصمیم گیری کشور نقشی اساسی ایفا کند بنابراین برای بهبود فضای کسب وکار در کشور الزام اور است که از طرح حمایت تولید در حوزه اقتصاد به نحو شایانی حمایت کرد.
 
سلیمی با اشاره به فرمایشات و دغدغه های مقام معظم رهبری در زمینه تولید و حمایت مسئولان از تولید داخلی، گفت: وزارت صمت برای تحقق اهداف شعار سال برنامه ریزی دارد که در آینده ثمراتش مشخص می شود.
 
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در پایان یاد آورشد:اخیرا گام‌های خوبی برای تولید بیشتر و قطع وابستگی در کشور برداشت شد.
(یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸) ۰۹:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها