یکشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۷:۴۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۸۸۴۴۱
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس سرویس عمومی

محصولات ایران در عرصه جهانی شناخته نشده است

شریعتی مقدم گفت: هم اکنون محصولات ایران در عرصه جهانی شناخته نشده که باید این شناخت صورت گیرد.

علی شریعتی مقدم رئیس کمیسون کشاورزی اتاق ایران در نشست کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته که امروز ۲۴ شهریور در اتاق ایران برگزار شد، اظهار کرد: هم اکنون محصولات ایران در عرصه جهانی شناخته نشده که باید این شناخت صورت گیرد.

او در ادامه از برگزاری نمایشگاه که قرار است در فائو برگزار شود خبرداد و گفت: این نمایشگاه می تواند شروع خوبی برای کشاورزی باشد چرا که می توانند از فن آوری های نوین در این عرصه استفاده شود.

شریعتی مقدم در ادامه از مشکلات مربوط به بخش کشاورزی گفت؛ از سال ۹۷ مشکلات زیادی همچون تحریم ها، ارز و قوانین مربوط به آن موجب شده که به این بخش آسیب وارد شود.
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران تصریح کرد: از اتاق ایران انتظار می رود که در بخش عمده فعالیت خود به بخش تجارت و صنعت توجه ویژه ای داشته باشد که بتواند تاثیر مثبتی بر صادرات آن داشته باشد.

شریعتی مقدم با تاکید بر اینکه کشاورزی نتوانسته به جایگاه خوبی برسد، افزود: متاسفانه حضور فعالان در این بخش، کمرنگ است و نیاز است که نمایندکانی در پارلمانی بخش خصوصی حضور داشته باشند و بتوانند کارها را پیش ببرند.
به گفته این مقام مسوول حضور فعالان در این بخش می تواند به بسیاری از اقلام کالاها در بخش کشاورزی کمک رسان باشد.
بخش کشاورزی را باید تقویت کنیم
در ادامه احمد کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه سهم درستی به کشاورزی ندادیم و این امر نیازمند تقویت در این بخش است.
وی با اشاره به اینکه فاصله زیادی با سایر کشور‌ها در این بخش داریم افزود: هم اکنون یکی از اشکالات توسعه کشور آن است که نهاد‌های مختلفی در کشور مشغول به فعالیت اند، اما این نهاد‌ها به وظایف اصلی خود عمل نکرده و شاید سرگرم سایر امور هستند.
کیخا در ادامه از ارتباط خود با اتاق بازرگانی ایران گفت: زمانی که قرار شد اولین ارتباط را با اتاق ایران داشته باشم دو بند آن بیشتر توجه من و به خود جلب کرد یکی از آن‌ها بازار هدف و دیگری تشویق تولیدکنندگان برای این بازار‌های هدف بود که باید گزارش‌هایی برلی تولید آن در اختیار ما قرلر دهند.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه در برخی زمینه‌ها به روز نیستیم اظهار کرد: باید دانش خود را به روز کنیم چرا که باعث می‌شود از برخی دانش‌ها در این بخش عقب بمانیم.
کیخا در ادامه از نامه‌ای که به وزارت جهادکشاورزی، در جهت بهبود بازار محصولات کشاورزی و همچنین نقش ان در بازار نوشته شده خبرداد و گفت: دولت و مجلس می‌تواند در این بخش کمک رسان باشد.
این کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره با اینکه شرایط خوبی برای محصولات کشاورزی ایجاد کرده ایم تصریح کرد: هم اکنون ۲۵ هزار تن تخم مرغ صادر کرده ایم.
کیخا در ادامه گفت: بنده موافق تک نرخی شدن ارز هستم چرا که می‌تواند جلوی فساد را بگیرد که این بحث نظره بنده است.

(یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸) ۱۷:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها