یکشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۹
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۸۸۴۳۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
سرویس فراورده های روغنی

باغداران به جای فروش دانه زیتون، روغن زیتون عرضه کنند

مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی گفت: باغداران به جای فروش دانه زیتون، محصول خود را به صورت روغن زیتون عرضه کنند.

سید رحمت‌اله پریچهر با اشاره به شرایط اقلیمی و فعالیتهای باغداران و بهره‌برداران و وضعیت مناسب باغات زیتون، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود برای سال جاری حدود ۱۲۰ هزار تن دانه زیتون برداشت و بیش از ۸۰۰۰ تن روغن زیتون با استاندارهای بالا تولید شود.
وی با بیان اینکه نیاز کشور به روغن زیتون در سال گذشته در حدود ۱۲ هزار تن بوده است، افزود: خوشبختانه پارسال در حدود ۷ هزار و ۱۴۰ تن تولید در داخل کشور انجام شده است.
پریچهر با تاکید بر لزوم افزایش سرانه مصرف روغن زیتون در کشور گفت: روغن زیتون به دلیل ارزش غذایی و دارویی بالا می‌تواند به افزایش سلامت جامعه و امنیت غذایی کشور کمک کند؛ علاوه بر آن از نظر اقتصادی نیز تولید این محصول برای باغداران مقرون به صرفه خواهد بود.
وی تصریح کرد: در سال جاری برای واردات روغن زیتون ارز دولتی (۴۲۰۰ تومانی) اختصاص نیافته است، بنابراین به منظور تامین روغن زیتون مورد نیاز مردم از تولید داخل، باغداران تلاش کنند برای کمک به اقتصاد کشور، سلامت جامعه و افزایش درآمد خود، به جای فروش دانه زیتون، محصول خود را پس از استحصال، به صورت روغن زیتون عرضه کنند.
مجری طرح زیتون در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تشکیل جلسات زنجیره ارزش افزوده زیتون در مناطق رودبار، طارم سفلی و طارم علیا اشاره کرد و افزود: ارتباط خوبی بین تولیدکنندگان، فرآوری‌کنندگان (صاحبان صنایع) و بازرگانان ایجاد شده و بخش خصوصی آمادگی خرید براساس کشاورزی قراردادی از باغداران را دارد.
وی در پایان گفت: زمان برداشت هم‌اکنون آغازشده است و براساس نوع رقم و منطقه برداشت ادامه خواهد داشت.  

(یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸) ۱۴:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها